طرح شکایت گزارشگران بدون مرز از ولیعهد سعودی

سازمان گزارشگران بدون مرز از طرح شکایتی علیه محمد بن سلمان در خصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان گزارشگران بدون مرز روز سه شنبه از طرح شکایتی علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در آلمان به اتهام جنایت علیه بشریت خبر داد و دست داشتن بن سلمان در ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و زندانی کردن ۳۰ نفر از همکاران او را محکوم کرد.

سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد این شکایت به دادستان کل دیوان دادگستری فدرال کارلسروهه تسلیم شد که در زمینه رسیدگی به «جرایم مهم بین المللی» صلاحیت دارد.

گزارشگران بدون مرز در بیانیه‌ای تصریح کرد این شکایت درباره «آزار و اذیت‌های گسترده و ساماندهی شده علیه خبرنگاران در عربستان سعودی است و در آن علاوه بر ولیعهد عربستان، چهار مقام بلندپایه سعودی دیگر نیز هدف قرار گرفته اند».

سازمان گزارشگران بدون مرز علاوه بر بن سلمان که ظن آن می‌رود مستقیم فرماندهی ترور خاشقجی را به عهده داشته است، از سعود القحطانی مشاور سابق نزدیک او، احمد العسیری معاون سابق دستگاه امنیت و اطلاعات خارجی عربستان سعودی و همچنین محمد العتیبی سرکنسول سابق عربستان در استانبول و ماهر مطرب افسر اطلاعاتی که در رأس گروهی قرار داشت که خاشقجی را شکنجه کرد و کشت، نیز شکایت کرده است.

در این شکایت بی سابقه همچنین آزار و اذیت‌ علیه ۳۴ روزنامه نگار زندانی مطرح شده است که ۳۳ نفر از آن‌ها از جمله رائف بدوی همچنان در عربستان در بازداشت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار