الشرق الاوسط: داعش به دنبال انجام عملیات انتحاری در لبنان بود

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع عالی رتبه امنیتی لبنان اعلام کرد که داعش قصد انجام عملیات تروریستی انتحاری را در این کشور داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع امنیتی عالی رتبه لبنانی از قصد گروه تروریستی داعش برای انجام عملیات انتحاری در این کشور خبر داد.

این منبع اعلام کرد: اداره اطلاعات در ارتش لبنان تعدادی از افراد وابسته به گروه تروریستی داعش را دستگیر کرد و آن‌ها در اداره بازپرسی اعتراف کردند که در مرحله آماده سازی و برنامه ریزی برای هدف قرار دادن مراکز نظامی و سایت‌های متعلق به ارتش بودند.

منبع مذکور فاش کرد: تعداد دستگیرشدگان ۱۸ عنصر بوده است که ۱۲ نفر سوری و ۶ نفر لبنانی بوده‌اند و یکی از لبنانی‌ها سوابق قبلی داشته و پیشتر به اتهام برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی دستگیر شده بود. به گفته تعدادی از بازداشت شدگان او «مغز متفکر» این گروهک تروریستی بوده است.

این روزنامه به نقل از این منبع گفت: اداره اطلاعات به این اطمینان قاطع رسیده است که داعش قصد دارد برای انجام عملیات تروریستی و هدف قرار دادن اماکن و مراکز نظامی به لبنان بازگردد و از حضور آوارگان در تعدادی از اردوگاه‌ها به ویژه اردوگاه‌هایی که در حومه شهر واقع شده اند، سوء استفاده می‌کنند.

این منبع امنیتی افزود: اعضای گروه تروریستی برای آماده سازی خود مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و برای جلوگیری از نظارت بر آن‌ها از سوی سرویس‌های امنیتی، از تلفن‌های همراه برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده نمی‌کنند.

نیرو‌های امنیتی لبنان در عملیات جستجو و بازرسی خود در اردوگاه‌های آوارگان در منطقه مرزی عرسال، مواد اولیه برای ساخت بمب، سلاح‌های انفرادی، مسلسل و انواع نارنجک‌ کشف کردند.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از این منبع عالی رتبه اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی لبنان کشف کردند که گروه تروریستی داعش تونل‌هایی را زیر زمین حفر و آن‌ها را به یکدیگر متصل کرده و برای ذخیره اسلحه و مهمات از آن استفاده کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار