سازمان ملل خواستار تسریع روند تشکیل دولت لبنان شد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تسریع روند تشکیل دولت جدید در لبنان را به منظور اصلاح اوضاع اقتصادی و اجتماعی این کشور خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) از ضرورت تسریع در تشکیل دولت جدید در لبنان برای اصلاح اوضاع اقتصادی و اجتماعی این کشور سخن گفت.

او سران لبنانی را به تسریع در تشکیل دولت و اقدام به اصلاحات بنیادین و ساختازی برای بهبود وضع اجتماعی و اقتصادی بحرانی لبنان فراخواند.

دوجاریک افزود: من دعوت کاردینال «مار بشاره بطرس الراعی» اسقف مارونی لبنان، برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی ویژه لبنان را یادداشت کردم و تا در آن راه‌هایی که از طریق آن می‌توان به طور مداوم از ثبات لبنان پشتیبانی کرد، کشف شود.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: من فکر می‌کنم ضروری است که ما دعوت خود را تجدید کنیم و از سران لبنان بخواهیم در تشکیل دولت بدون تأخیر برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم و انجام اصلاحات ساختاری برای رسیدگی به اوضاع اقتصادی-اجتماعی وخیم اقدام کند.

سعد حریری که حدود پنج ماه است از سوی «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، و تایید شکننده پارلمان این کشور مکلف به تشکیل کابینه برای چهارمین بار شده است، به دلایل مختلف تاکنون نتواسته دولت خود را تشکیل دهد.

مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم لبنان بعد از بازگشت از سفر به امارات و فرانسه به منظور رایزنی درباره تشکیل دولت و احتمال میانجیگری دو کشور مذکور، به دیدار میشل عون رفت و پس از این دیدار با تاکید بر مواضع قبلی اش گفت: ایده اصلی تشکیل دولت با وزرای تکنوکرات خواهد بود و هرکسی به جز این فکر کند اشتباه است. به رئیس جمهور این موضوع را گفتم؛ اما با او به توافق نرسیدم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار