توضیحات تکمیلی دادگاه CAS در خصوص پرونده تعلیق جودوی ایران

دادگاه حکمیت ورزش در خصوص تعلیق جودوی ایران توضیحات تکمیلی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه بین المللی حکمیت ورزش، پرونده تعلیق فدراسیون جودوی ایران را به فدراسیون بین المللی جودو ارجاع داد تا درباره آن تصمیم گیری شود. با اعلام دادگاه حکمیت ورزش جودوی ایران به طور کامل رفع تعلیق نشده است و فدراسیون باید به منشور بین المللی المپیک وفادار باشد.

طبق بیانیه CAS ایران نخستین درخواست تجدید نظر خود را در دادگاه عالی ورزش علیه این تصمیم در تاریخ ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۱۹ ارائه کرد که این فرجام خواهی در ابتدا رد شد؛ و دومین درخواست تجدید نظر توسط ایران زمانی ارائه شد که فدراسیون جودوی کشورمان با دفاع از حقانیت جودو تضمین داد به اساسنامه فدراسیون بین المللی جودو احترام می‌گذارند.

دادگاه حکمیت ورزش تشخیص داد که ایران اساسنامه فدراسیون بین المللی جودو را نقض کرده است، اما نوع مجازات به صورت تعلیق نامحدود هیچ پایه قانونی نداشته و باید برداشته شود و تصمیم کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو را در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹ لغو کرد.

حالا با ارجاع پرونده به کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو، زمان برگزاری جلسه میان طرفین برای تصمیم‌گیری در خصوص تعلیق مشخص خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار