دیپلمات سابق آمریکایی؛

بن سلمان بیش از هر کسی آماده عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌هاست

سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی معتقد است بررسی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان حاکی از تمایل رو به رشد سعودی‌ها برای رفتن به سمت این رژیم است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی ۲۱، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی می‌گوید ولیعهد عربستان بیش از هر کسی آماده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

دن شاپیرو در مصاحبه‌ای با روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت محمد بن سلمان با اتخاذ روشی متفاوت از پدرش، علاقمند به گسترش روابط با صهیونیست‌ها است. سفیر سابق آمریکا افزود با توجه به اینکه ملک سلمان هنوز زنده و از سلامتی برخودار است، بنابراین ممکن است این روند اندکی زمان ببرد.

دیپلمات سابق آمریکا در ادامه افزود ارزیابی روابط سعودی-اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد سعودی‌ها به اسرائیلی‌ها بویژه در زمینه عادی سازی روابط نزدیک می‌شوند. اما برآورد سطح روابط آن‌ها دشوار است. همچنین باور این مسئله که امارات و بحرین بدون حمایت عربستان عادی سازی روابط با اسرائیل را پیش بردند نیز دشوار به نظر می‌رسد.

شاپیرو خاطر نشان کرد یکی از معیار‌هایی که می‌تواند آینده روابط سعودی‌ها و صهیونیست‌ها را تحت تاثیر قرار دهد این است که دولت جدید آمریکا سعی در بازنگری روابط خود با ریاض به دلیل کشته شدن غیرنظامیان در جنگ یمن، نقض حقوق بشر در عربستان، ترور جمال خاشقجی دارد و همین موضوع می‌تواند بر تصمیمات عربستان برای رفتن به سوی عادی سازی روابط با اسرائیل تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۵:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
توجه توجه توجه :
هرگز دشمنان خبیث قسم خورده به خون و جان و مال و خاک و نوامیس و کودکان و مظلومان ایران اسلامی را دسته کم و ناتوان نگیرید این حرام لقمه حرامزاده های سفاکان منافقین کوردل و صهیونیستی نتانیاهو و آمریکایهای شیطان صفت جوبایدن خبیث ملعون تروریست پرور تروریست و انگلیس استعمارگر خبیث ملعون و آل سعودی خبیث موذی بد ذات خائن کثیف و همپیمانانشان در منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص نقشهای خبیثانه ایی برای حمله و اشغال شهرها و روستاهای ایران اسلامی کشیده اند برای همین است که دارند داعش را احیاء و تقویت می کنند و صد در صد 100% با حمله های تهاجمی وحشیانشون از مرزهای ایران اسلامی می خواهند عبور کنند و بسیار کشتار و تجاوز و غارت کنند و به اسیری بردن کودکان و نوامیس ایرانیان بی رحمانه عمل می کنند از تمامی مسئولان نظامی امنیتی دفاعی خواهشمندیم تمامی مرزهای ایران اسلامی را به آماده باش صد درصد 100% قرار دهید و با پشتیبانیهای تصلیهاتی نظامی و نیروهای با تجربه تکاوری تمامی مرزهای کشور را تقویت کنید و از فرمانده و نیروهای سپاه قدس فرامرزی خواهشمندیم در خارج از مرزهای ایران اسلامی به داعش و دیگر نیروهای تروریستی وابسته به این کشورهای خبیث امان ندهید و تمامی مخفیگاها و پایگاه هاشون رو مورد هدف پی در پی قرار دهید و در نطفه نابودشان کنید که به والله قسم به والله قسم به والله قسم قصد حمله همه جانبه ویرانگرانه به ایران اسلامی عزیزمان را دارند تمامی مرزها را با شدت و حدت تقویت و پاسداری کنید ای برومندان دلاور مردان مرد شیر دلان بیشه شیران ایران زمین هشیار و بیدار و آماده باشید و لحظه ایی و کمتر از لحظه ایی غافل نشوید . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل عاجل و کافی در امور دفاعی امنیتی بیش از پیش .
Iran (Islamic Republic of)
علی علی کرمی
۲۰:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
طنز تلخ روزگار ما آن است که دولت آمریکا که دارنده‌ی بیشترین و مرگبارترین سلاحهای هسته‌ای و دیگر سلاحهای کشتار جمعی و تنها مرتکبِ به‌کارگیری آن است، امروز میخواهد پرچم مخالفت با اشاعه‌ی هسته‌ای را به دوش بگیرد! آنها و شرکای غربیشان رژیم صهیونیستىِ غاصب را به سلاحهای هسته‌ای مجهز کرده و برای این منطقه‌ی حساس، تهدیدی بزرگ فراهم کرده‌اند؛ اما همین مجموعه‌ی فریبگر، استفاده‌ی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را برای کشورهای مستقل برنمیتابند و حتّی با تولید سوخت هسته‌ای برای رادیوداروها و دیگر مصارف صلح‌آمیز انسانی، با هرچه در توان دارند، ستیزه‌گری میکنند. بهانه‌ی دروغین آنان، بیم از تولید سلاح هسته‌ای است. در مورد جمهوری اسلامی ایران، آنان خود میدانند که دروغ میگویند؛ اما سیاست‌ورزی، آنگاه که کمترین اثری از معنویت در آن نباشد، دروغ را هم مجاز میشمرد. آیا آن که در قرن بیست‌ویکم زبان به تهدید اتمی میگشاید و شرم نمیکند، از دروغگوئی پرهیز و شرم خواهد کرد!؟
Germany
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
این بشر برای رسیدن به قدرت و ماندن در قدرت هر کاری می کند
تکرار می کنم هر کاری
آخرین اخبار