در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سرمایه گذاری ۶.۵ میلیارد یورویی در صنعت برق کشور

مدیر عامل شرکت برق حرارتی کشور گفت: در ۱۵ سال گذشته حدود ۶.۵ میلیارد یورو به جز مبالغ ریالی در صنعت برق سرمایه‌گذاری شده است. ​

محسن طرز طلب مدیر عامل شرکت برق حرارتی در گفت‌وگو با  خبرنگاراقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش راندمان نیروگاه‌ها در کشور گفت: طبق پیش بینی‌هایی که تا به امروز داشته‌ایم باید از مرز ۳۹ درصد راندمان نیروگاه‌ها گذر کنیم، حال آنکه بر اساس تعهداتی که انجام شده امیدواریم این رقم تا پایان سال محقق شود.

او با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار مگاوات از این طریق به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شده است، ادامه داد: با توجه به مصوبات مجلس و پیگیری‌های صورت گرفته به منظور بازپرداخت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش تاکنون یک حواله ۲۵ میلیون دلاری بابت سوخت صرفه‌جویی شده دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی افزود: هم اکنون در آستانه دریافت یک حواله ۱۵۶ میلیون دلاری هستیم و تا انتهای سال نیز ۵۰ میلیون دلار حواله جدید دریافت خواهد شد تا از این طریق بیش از ۲۳۰ میلیون دلار حواله برای بازپرداخت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این بخش دریافت کنیم.


بیشتر بخوانید


طرز طلب در پایان در پاسخ به این سوال که سهم بخش خصوصی از نیروگاه‌های حرارتی کشور چقدر است؟ و چقدر در این صنعت سرمایه‌گذاری شده است؟ گفت: در حال حاضر حدود ۵۷۰ واحد نیروگاه‌ حرارتی داریم که حدود ۶۸ درصد این تاسیسات در اختیار بخش خصوصی و بقیه در اختیار دولت است و ۲۰ درصد از سهم دولت هم در فهرست واگذاری است. آنگونه که آمار‌ها نشان می‌دهد در ۱۵ سال گذشته حدود ۶.۵ میلیارد یورو به غیر از مبالغ ریالی در صنعت برق سرمایه‌گذاری شده است. ​

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار