رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی؛

با سواد رسانه ای در امواج تحریف، می توانیم حق را از باطل تشخیص دهیم

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: نقض حقیقت اگر چه باطل است، اما آنچه به عنوان حریف می‌تواند با حقیقت، پنجه در پنجه شود نه باطل که «تحریف» است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: باطل نمی‌تواند عرض اندام کند، چون بی‌قوارگی اندامش، عرصه را بر او تنگ می‌کند و عرض‌اش را می‌برد، اما تحریف، خیلی حرف دارد در میدان، چون به ظاهر حق و با ساختار حقیقت پا به آوردگاه می‌گذارد. به نام حق، حق را از میدان به در می‌کند و تا می‌تواند باطل را به جای حقیقت، رخت نو می‌پوشاند.

او افزود: خطر هم همین جاست، از همین رو است که رهبر انقلاب، به فرزانگی تمام، هشدارمان داده‌اند و انذار که مراقب بازی تحریف باشیم و مواظب اینکه در بازی تحریف برایمان نقش ننویسند.


بیشتر بخوانید



رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی  ادامه داد: همین ماه‌های اخیر بود که مقام معظم رهبری نسبت به تحریف تاریخ دفاع مقدس هشدار دادند و برخی از نقش‌آفرینان بزرگ این حماسه هم دل خون دارند از ورق‌هایی که به تحریف دارد جای صفحات روشن را می‌گیرد.

محمدیان بیان کرد: البته فقط این تاریخ روشن نیست که به غبار تحریف، تهدید می‌شود که حتی بیانات حضرت امام و رهبر انقلاب هم به کرات گرفتار این آسیب شده است، چه تحریف لفظی و تقطیع کلمات تا معانی، غیر از آن استفاده شود و چه تحریف معنایی که آن را به ضد خود تبدیل کند و چه نقل قول‌هایی که واجد تغییر محتوایی سخنان است، متأسفانه به نام انقلاب و انقلابیگری هم (معمولا) انجام می‌شود و گاه در سیاست‌های کلان هم شاهد این ماجرا هستیم.

او تصریح کرد: شاید فهرست کردن موضوعات، به جزئی شدن بحث و حتی سیاسی شدن موضوع بیانجامد حال آنکه نگاه این قلم، فراتر از قصه‌های سیاسی و جناحی، به «کلان پروژه» تحریف توجه دارد که اگر به چاره برنخیزیم و به ارتقای سواد در این حوزه نپردازیم، نه فقط ما را، که تاریخ ما را هم با مشکل مواجه خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی تاکید کرد: فکر می‌کنم ما به سواد در کلام رهبران انقلاب نیازمندیم از نوع سواد رسانه‌ای تا بتوانیم در امواج تحریف، حق را از باطل تشخیص دهیم، این عالمانه‌ترین شیوه‌ای است که می‌تواند به عنوان پیشران فرآیند شناخت مؤلفه‌های فکری رهبران انقلاب ایفای نقش کند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.