نام ۳ سعودی از گزارش آمریکا درباره قتل خاشقجی حذف شد

به نوشته شبکه سی‌ان‌ان، در اسناد اطلاعاتی آمریکا درباره قتل روزنامه‌نگار عربستانی، با دستکاری نام ۳ سعودی دخیل در این جنایت حذف شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گفته منابع آگاه، گزارش اطلاعاتی ملی اخیر آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی، به منظور حذف نام سه تن از کسانی که در این جنایت دست داشتند، دستکاری شده است.

شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد گزارش اولیه این پرونده دستکاری شد تا نام سه نفر از کسانیکه در قتل خاشقجی دست داشتند، از آن حذف شود. سخنگوی اطلاعات ملی آمریکا به سی ان ان گفت: ما یک سند اصلاح شده را در وب سایت قرار دادیم، زیرا سند اصلی به اشتباه شامل سه نام بود که نباید در آن گنجانده می‌شد.

این مقام آمریکایی از ارائه توضیح درباره علت حذف نام این افراد از گزارش قتل خاشقجی امتناع کرد.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا عدم تطابق میان دو نسخه این گزارش را مشهود دانسته و از نهاد اطلاعات ملی آمریکا در این باره توضیح خواسته است.

اما اسامی چه کسانی از گزارش اطلاعات ملی آمریکا درباره قتل خاشقجی حذف شده اند؟ عبدالله محمد آلحورینی که به گفته منابع سی ان ان آشنا با اطلاعات عربستان سعودی و برادر ژنرال عبدالعزیز بن محمد الحورینی -مسئول ریاست امنیت این کشور است. سی ان ان یادآور می‌شود که در گزارش اطلاعاتی آمریکا الحورینی به عنوان دستیار رئیس امنیت کشور عربستان در مبارزه با تروریسم معرفی شده است.

اسامی دیگری که گفته می‌شود از این گزارش ناپدید شده است یاسر خالد الاسمیم و ابراهیم السلیم است. این شبکه توضیح داد که درباره هویت این افراد اطلاعی در دست ندارد. شبکه سی ان ان همچنین به حروف "v۲" در نام سند منتشر شده اطلاعات ملی آمریکا اشاره می‌کند و می‌نویسد این خود موید آن است که نسخه دوم این گزارش از حالت محرمانه خارج شده است.

در گزارشی که اخیر دولت آمریکا درباره قتل منتقد دولت عربستان منتشر کرد، مشخص شد که قتل خاشقجی به دستور شخص محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته است. اگرچه دولت آمریکا از اتخاذ موضع قاطع در قبال هم پیمان سعودی خود خودداری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
از ابتدا ادعای جوبایدن جهت پیگیری پرونده جمال خاشقچی مرموز و بودار بود زیرا گربه برای رضای خداوند موش نمی گبیرد....... آگاهان سیاسی از پیش میدانستند که این یک معادله دو طرفه یعنی بده و بستان است چون سناریو نویسان و بازیگران با چراغ سبز ایالات منفرده( ترامپ ) و ملک محمدبن سلمان (عربستان آل سقوط ) این شوی سینمائی فجیع و اسفناک را با نام ""ارباب اره ها"" روی صحنه رفته بردند همان زمانی که با همدیگر رقص شمشیر میکردند و پس از رقص ترامپ با سرمستی تمام450میلیون دلار فروش تسلیحات را با محمدبن سلمان امضاء کرد
آخرین اخبار