نجباء: مقاومت حق دارد اهداف آمریکایی را هدف قرار دهد

سخنگوی نجباء با اشاره به حمله هوایی آمریکا در مرز عراق و سوریه تاکید کرد از این پس مقاومت عراق حق دارد به هدف‌های آمریکایی حمله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نصر الشمری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق با اشاره به حمله هوایی ارتش تروریست آمریکا به مواضع نیرو‌های مقاومت عراق در مرز سوریه تاکید کرد که از این پس مقاومت عراق حق دارد به هدف‌های آمریکایی در عراق حمله کند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی عراق با بیان این‌که «تمامی توافقات پیشین ملغی شده است و از این پس مقاومت حق دارد که اهداف خود را تعیین کند»، تاکید کرد: «مقاومت علی‌رغم اینکه سفارت آمریکا در بغداد را لانه جاسوسی می‌داند، پذیرفت که آن را هدف قرار ندهد.»

نصر الشمری گفت: «در صورت خودداری دولت از معرفی عناصر مزدور، مقاومت اسلامی، خود را مکلف می‌داند با افرادی که اطلاعات الحشد الشعبی را به آمریکا منتقل کردند، برخورد کند.»

جنبش نجباء نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقاومت به این جنایت پاسخی سخت و متناسب خواهد داد و مرتکبان، بهای سنگینی خواهند پرداخت. همچنین در موعد تسویه‌حساب، از همراهان و تسهیل‌گران این جنایت نیز چشم‌پوشی نخواهد شد.»

جنگنده‌های آمریکایی سحرگاه جمعه اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. بر این اساس، دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کردند.

پس از حمله هوایی نیرو‌های آمریکایی به برخی از مواضع گروه‌های مقاومت بسیاری از مقامات و نهاد‌های مختلف نسبت به این امر واکنش نشان دادند و حتی برخی از سناتور‌های دموکرات و جمهوری خواه این کشور خواستار این توضیح شدند که چرا از این حمله با اطلاع نبوده اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که این حمله هوایی به دستور مستقیم وی صورت گرفته است بامداد یکشنبه نامه‌ای را به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و پاتریک لیهی رئیس موقت مجلس سنای این کشور، ارسال کرد و در توجیه این دستور تجاوزکارانه خود مدعی شد که قصد وی از حمله به اهدافی در شرق سوریه صرفا جلوگیری از تداوم حملات به نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور در عراق بوده است.

بسام الصباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل طی سخنانی خطاب به شورای امنیت سازمان ملل ضمن انتقاد از اقدامات اشغالگران آمریکایی در این کشور اعلام کرد اوضاع انسانی سوریه عمدا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وزارت امور خارجه سوریه نیز از شورای امنیت خواست در اقدامی فوری از حملات آمریکا به خاک سوریه و تکرار آن جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۳۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
جناب النصرالشمری : اگر توانستید چشم و گوش و دست و پای آمریکا را در خاک خود قطع کنید آنگاه میتوانید با قاطعیت و با خیالی آسوده فریاد بزنید ""آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند""سفارتخانه آمریکا نه تنها لانه جاسوسی است بلکه وسعت175کیلومتری آن نیز مورد تاءمل است آیا؟ کشور عراق نیز سفارتخانه اش در خاک آمریکا 175کیلومتر وسعت دارد؟جاسوسی بودن این سفارتخانه100% است و هیچ شکی نداشته باشید...تمام نیروهای مقاومت باید چشم و گوش عراق شوند تا جاسوسان و عاملانی را که به دشمن اطلاع رسانی میکنند شناسائی و مجازات کنند.....خیلی جالب است که هر وقت آمریکا دست به حملاتی علیه مواضع عراقی و سوری میزند با کمی فاصله همزمان رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی نیز دست به حملات میزند و یا بطور معکوس یعنی حملات آمریکا و اسرائیل با هم همپوشانی و نقش مکمل و تکمیلی با هم دارند راستی چرا؟؟
آخرین اخبار