نماینده دائم سوریه در سازمان ملل مطرح کرد؛

اوضاع انسانی در سوریه عمدا نادیده گرفته می‌شود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن انتقاد از اقدامات اشغالگران آمریکایی در این کشور اعلام کرد اوضاع انسانی سوریه عمدا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بسام الصباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل طی سخنانی خطاب به شورای امنیت سازمان ملل، از این که بسیاری از حقایق مربوط به اوضاع انسانی در سوریه عمدا و به شکل سازمان یافته نادیده گرفته می‌شود اظهار ناامیدی کرد و افزود: اگر دولت سوریه تسهیلات لازم را فراهم نمی‌کرد، سازمان ملل نمی‌توانست هیچگونه دستاوردی در خصوص مسائل انسانی در سوریه داشته باشد.

وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی که استان ادلب را تحت سیطره خود دارند به اهالی اجازه نمی‌دهند به گذرگاه انسانی سراقب - ترنبه بروند.

وی تدابیر ظالمانه و یکجانبه‌ای را که بر ملت سوریه تحمیل شده است نقض فاحش و گسترده قانون بین المللی و به منزله مجازات دسته جمعی مردم دانست.

الصباغ تاکید کرد اشغالگران آمریکایی و شبه نظامیان جدایی طلب و مزدور آن‌ها دارایی‌های فرهنگی، نفت و محصولات کشاورزی را سرقت می‌کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: بهبود اوضاع انسانی در سوریه نیازمند پایبندی به حاکمیت سوریه و یکپارچگی ارضی این کشور است.

اخیرا واشنگتن اعلام کرد به تحریم‌هایی که علیه دولت سوریه به موجب قانون «سزار» اعمال کرده بود و بیش از ۹۰ فرد و نهاد سوری را در بر می‌گرفت، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار