ثبت ۳ وقف جدید در سردشت

خیّران نیک اندیش سردشتی سه موقوفه جدید برای اجرای امور خیر اهدا کردند.

رحمان شمسی رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، گفت: خیّران نیک اندیش در روستا‌های اطراف سردشت، سه موقوفه جدید شامل عرصه یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۶۸۰ متر مربع، یک باب ساختمان مسکونی با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و یک باغ انگور به مساحت ۲ هزار متر مربع را وقف کردند.

او افزود: این موقوفات با نیات اختصاص و برای ساخت به خانه عالم و مسجد زنانه و مردانه و تعلقات آن و پرداخت حقوق به امام جماعت و خادم و هزینه‌های ضروری مسجد وقف شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت ارزش سه موقوفه جدید را ۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر وقف اموال با نیت مختص به مساجد، وقف در این شهرستان با مقاصد و نیات در حوزه‌های مختلف همچون بهداشت، آموزش و قرآنی نیاز است و به‌روزرسانی وقف باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد.

شمسی بیان کرد: برای اینکه نیات واقفان به حوزه‌های مختلف دیگر تغییر یابد، فرهنگ سازی با همکاری و عزم جدی خیّران، مسوولان، امامان جمعه و جماعت، انجمن‌های خیریه و رسانه‌ها نیاز است که امیدواریم این امر مهم در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق بیافتد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به همت والای خیّران ۱۶ وقف به ارزش کلی ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

شهرستان سردشت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.