رئیس هیئت امنای مؤسسه بهداری دفاع مقدس و مقاومت:

محصول دفاع مقدس امروز تشکیل جبهه مقاومت است

سرلشکر صفوی بر لزوم انتقال تجارب بهداری رزمی دفاع مقدس به جبهه مقاومت تاکید کرد.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی رئیس هیئت امنای مؤسسه بهداری دفاع مقدس و مقاومت  در نشست پنجمین جلسه هیئت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که صبح امروز شنبه در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، گفت: امسال که چهلمین سالگرد شروع جنگ و پنجمین سال فعالیت مؤسسه بهداری رزمی است، باید از تجربیات دفاع مقدس و مؤسسه بهداری مطابق با اساسنامه برای توانمندسازی کادر درمان و تفکر اسلامی به کارگیری کنیم.

وی ادامه داد: باید دانشجویانی را که انقلاب و جنگ را ندیده‌اند نسبت به آنچه که در جنگ و حوزه بهداری جنگ رخ داده است، آشنا کنیم.

صفوی افزود: باید به دانشگاه‌ها و رشته علوم پزشکی نه تنها تجربیات بلکه فرهنگ روحیه ایثار و شهادت را منتقل کنیم که خوشبختانه این مؤسسه در این زمینه موفق بوده است.

وی با بیان اینکه مؤسسه بهداری رزمی و مقاومت تابع ستاد کل نیرو‌های مسلح فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این مؤسسه می‌تواند در بحران‌های حوزه سلامت به کمک دستگاه‌ها بیاید؛ با گسترش ویروس کرونا نیرو‌های مسلح و مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت پای کار آمدند.

رئیس هیئت امنای مؤسسه بهداری دفاع مقدس و مقاومت اضافه کرد: این مؤسسه باید علاوه بر حوزه تئوری در حوزه عملی فعالیت کند و تیم‌های اضطراری را برای مواقع حساس آماده داشته باشد.

صفوی افزود: تجارب بهداری و پزشکان و عملیات‌ها را باید ترجمه و مکتوب کنیم و به کشور‌هایی که در حوزه جبهه مقاومت فعالیت می‌کنند، منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: محصول دفاع مقدس امروز تشکیل جبهه مقاومت است که باید تمام چیز‌هایی که در دفاع مقدس یاد گرفتیم را به آن منتقل کنیم؛ بهداری رزمی را در گذشته نگه نداریم بلکه به حال و آینده گسترش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار