آزادی ۴۲ زندانی ربوده شده در نیجریه

۴۲ نفر از افرادی که نزدیک به دو هفته پیش ربوده شده بودند، از جمله ۲۷ دانش آموز آزاد شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، یک مقام دولت نیجریه از آزادی ۴۲ نفر از جمله ۲۷ دانش آموزی خبر داد که حدود دو هفته پیش از مدرسه‌ای در شمال نیجریه ربوده شده بودند.

«ماری نوئل برجه» (Mary Noel-Berje) دبیر مطبوعاتی ارشد ایالت نیجر (در کشور نیجریه) امروز شنبه به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت افراد آزاد شده به شهر «مینا» مرکز ایالت نیجر رسیده اند. او گفت: ما آن‌ها را دریافت کردیم.

افرادی که امروز خبر آزادی آن‌ها منتشر شده، از سوی افراد مسلح و به هنگام حمله به یک مدرسه شبانه روزی در کاگارا ربوده شده بودند.

آزادی این افراد یک روز پس از آن انجام می‌شود که پلیس نیجریه روز گذشته اعلام کرده بود شماری افراد مسلح، ۳۱۷ دختر را از یک مدرسه شبانه روزی دیگر در شمال نیجریه در ایالت زامفارا ربودند. یکی از ساکنان منطقه گفته بود افراد مسلح به یک اردوگاه نظامی و یک ایست بازرسی در نزدیکی آن منطقه نیز حمله کرده بودند و از مداخله سربازان در این آدم ربایی جلوگیری کرده بودند.

سلیمان تونائو آنکا، سخنگوی دولت محلی گفته بود: افراد مسلح با وسیله نقلیه وارد مدرسه شدند، سپس برخی از دختران را مجبور کردند که سوار خودرو‌های آن‌ها شوند. یکی دیگر از معلمان تصریح کرده بود که ۶۰۰ دختر نوجوان در هنگام حمله در خوابگاه حضور داشتند که نیمی از آن‌ها پیدا شده‌اند. وی اضافه کرد که دختران گمشده یا فرار کرده‌اند یا ربوده شده‌اند.

پس از حادثه روز گذشته، این اقدام وحشیانه از سوی برخی مقامات نیجریه و نیز بین المللی محکوم شد. محمد بوهاری، رئیس جمهور نیجریه با محکوم کردن این آدم ربایی، آن را اقدامی غیر بشری و کاملا غیر قابل پذیرش عنوان کرد.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد: این اقدام منفور علیه دانش‌آموزان بی‌گناه را به شدت محکوم می‌کنیم. امیدواریم دانش‌آموزان به زودی به خانواده‌های خود به سلامت بازگردند. برای کشور و مردم دوست و برادر نیجریه نیز آرزوی سلامتی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار