معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران:

سپاه پاسداران در کنار دولت برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کند

قاسمی گفت: سپاه وظیفه ذاتی خود می‌داند که در شرایط کنونی که کشور و مردم با مشکلاتی رو به رو هستند در کنار دولت برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  رستم قاسمی معاون اقتصادی نیروی  قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز شنبه در همایش ملی "ایران جغرافیای مهربانی" گفت: سپاه پاسداران به عنوان حامی و حمایت کننده گروه‌های جهادی با سازماندهی و کمک‌های مالی این گروه‌ها در راستای رفع مشکلات کشور همکاری دارد و این کار را وظیفه خود می داند.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی و داوطلبانه مختلف پزشکی، عمرانی و کمک‌های مومنانه در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که سپاه پاسداران خود را حامی آن‌ها دانسته و حمایت‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

معاون اقتصادی سپاه قدس گفت: سپاه پاسداران با نیرو‌های بسیجی و پایگاه‌های مقاومت که در اختیار دارد نیز در حوادث طبیعی و کمک‌های مومنانه و محرومیت زدایی برای عبور از شرایط موجود که برخی مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برنند فعال است.

قاسمی افزود: هم اینک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صد‌ها طرح کوچک مردم یاری را در مناطق محروم در بخش‌های مختلف ساخت مدارس، مساجد، جاده، پل، درمانگاه و بخش‌های کشاورزی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: هزینه این طرح‌های محرومیت زدایی از طریق بخشی از درآمد‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) که با مجوز انجام می‌شود و بودجه جاری سپاه و کمک‌های دولت تامین می‌شود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه ذاتی خود می‌داند که در شرایط کنونی که کشور و مردم با مشکلاتی رو به رو هستند در کنار دولت برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

دبیر کمیته اجرایی همایش "ایران جغرافیای مهربانی" نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" در شهرستان سبزوار از صبح پنجشنبه به مدت سه روز آغاز شده است و رادیو فرهنگ نیز این رویداد مهم را پوشش می‌دهد.

دکتر امین کوشکی افزود: هدف از برگزاری این همایش، معرفی و تکریم خیران و فعالان نیکوکار، ترویج و تقویت فرهنگ نیکوکاری و نوع‌دوستی و تبیین جایگاه گروه‌های جهادی در مهرورزی و محرومیت زدایی است.

وی اضافه کرد: همچنین در برنامه دیگر این همایش ۲ تیم پزشکی متخصص جهادی کشور در سبزوار مستقر شده‌اند که در حوزه دندانپزشکی و جراحی فک و صورت علاوه بر ویزیت رایگان خدمات درمانی را به اقشار کم درآمد ارائه می‌دهند.

دبیر کمیته اجرایی همایش "ایران، جغرافیای مهربانی" گفت: راه اندازی جهاد دانشگاهی در سبزوار، پیوستن دانشگاه حکیم سبزواری به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و نشست علمی موسسات خیریه مردم نهاد این شهرستان با مسوولان خیریه کشوری برخی از برنامه‌های این آیین ملی است.

گفتنی است همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی " از این پس به پیشنهاد رادیو فرهنگ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار