طرح اتهام فدرال علیه بیش از ۳۰۰ آمریکایی در حادثه کنگره

بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا، بیش از ۳۰۰ نفر در ارتباط با حوادث کنگره با پیگرد قضایی روبرو هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بیش از ۳۰۰ نفر در ارتباط با یورش ۶ ژانویه به کنگره آمریکا با اتهامات فدرال روبرو هستند.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد در ارتباط با یورش ماه ژانویه به کنگره این کشور بیش از ۳۰۰ تن با اتهامات فدرال مواجه هستند و دست کم ۲۸۰ تن تاکنون بازداشت شده اند. جان کارلین، معاون دادستان کل آمریکا به خبرنگاران گفت: تحقیقات درباره افراد مسئول با سرعت و مقیاسی بی سابقه و به درستی در حال انجام است.

بیانیه وزارت دادگستری آمریکا بیش از یک ماه پس از حمله گروهی از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به کنگره در تلاشی ناموفق برای متوقف کردن تائید نتیجه انتخابات سوم نوامبر صورت گرفت. این شورش منجر به کشته شدن چندین نفر از جمله برایان سیکنیک، افسر پلیس کنگره شد و اعتماد قانونگذاران و مقامات امنیتی را در خصوص امنیت کنگره متزلزل کرد.

دونالد ترامپ تلاش می‌کرد با تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره، مانع تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شود، حال آنکه تلاشش به در بسته خورد و هجمه‌ای از انتقادات را به سمت او به عنوان رئیس جمهور آمریکا روانه کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار