رضایی کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سقف تسهیلات اعطایی به زلزله‌زدگان سی‌سخت افزایش یابد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تأکید داریم که سقف تسهیلات اعطایی به مردم زلزله‌زده سی‌سخت افزایش یابد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، با اشاره به سفر اخیر خود همراه با تعدادی از نمایندگان پارلمان به شهر سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد در پی وقوع زلزله اخیر گفت: در نشست‌های مربوط به این مسئله، تأکید ما افزایش سقف تسهیلات اعطایی به مردم است؛ زیرا ۱۸۵ میلیون تومان برای شهرها و ۱۶۵ میلیون تومان برای روستاها مبلغ کمی است که در پی افزایش آن از طریق دولت و دستگاه‌های دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان هستیم؛ در این صورت به مردم کمک بیشتری می‌شود.

وی افزود: همچنین تأکید کرده‌ایم حداکثر تا تیرماه سال آینده ساخت واحدهای جدید مسکونی به پایان برسد و البته امکانات آن هم وجود دارد تا مردم پیش از آغاز سرمای سال آینده اسکان یابند. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: خوشبختانه دستگاه‌های مسئول از مجموعه استانداری، هلال احمر و اورژانس کشور در ساعات اولیه زلزله در کنار مردم حضور داشتند و شرایط منطقه هم به گونه‌ای بود که فوتی نداشتیم. اگرچه تعدادی مصدوم شده بودند اما درمان شدند و برای اسکان اضطراری و موقت با تقسیم چادر از طرف هلال احمر اقدام شد.

رضایی کوچی یادآوری کرد: در توزیع چادر ایرادهایی وجود داشت که به برخی بیشتر به برخی کم‌تر رسیده بود. در نتیجه تاکید کردیم به کسانی که چادر نداشتند، رسیدگی لازم انجام شود. به علاوه تیم بنیاد مسکن هم در منطقه زلزله حضور پیدا کرده بود و تیم های متعددی برای آواربرداری و شروع ساخت واحدهای مسکونی اقدام کرده‌اند. 


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار