شهردار منطقه ۵ تهران مطرح کرد؛

توسعه ظرفیت گردشگری دره فرحزاد با رعایت پیوست‌های زیست محیطی

کلهری گفت: دره فرحزاد از نظر زیست محیطی و طبیعی بودن بسیار ارزشمند است و باید آنجا را به قطب گردشگری تبدیل کنیم.

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مسأله توسعه ظرفیت‌های گردشگری دره فرحزاد را از طریق جذب سرمایه گذار و در قالب مشارکت هم بررسی می‌کنیم.

وی افزود: دره فرحزاد هم مثل سایر رود دره‌های شهر تهران برای مدیریت شهری اهمیت دارد و این موضوع به سبب طبیعت آنجا بوده و مطالعات لازم برای اجرای طرح آن انجام شده است.

شهردار منطقه ۵ تهران گفت: موضوع دره فرحزاد از جنبه محیط زیستی و حفظ فضای طبیعی و هم از این منظر که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های آن برای عموم مردم استفاده کنیم، اهمیت دارد، یعنی باید بتوانیم آنجا را به قطب گردشگری تبدیل کنیم.


بیشتر بخوانید


کلهری تصریح کرد: باتوجه به اینکه دره فرحزاد ظرفیت این نوع توسعه را دارد، ما این مسأله را از طریق جذب سرمایه گذار و در قالب مشارکت هم پیگیری می‌کنیم که به همین منظور هم از نهاد‌های بین المللی دعوت به عمل آمد و از دره فرحزاد بازدیدی دادشتند و توجهشان به این موضوع جلب شد و قول همکاری دادند.

شهردار منطقه ۵ تهران گفت: به این دلیل دره فرحزاد بین دو منطقه قرار دارد، با همکاری شهرداری منطقه ۲ این طرح را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم یک طرح تفریحی-توریستی را با رعایت پیوست‌های زیست محیطی، ترافیکی و اقتصادی برای حفظ حق سرمایه گذاران و پیوست‌های اجتماعی اجرا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه رحیمی
۱۹:۱۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید خواهش می کنیم تهران هوایی برای تنفس دیگه نداره حداقل درست کنید تا مردم جایی برای تفریح با هوای خوبداشته باشند ممنون
آخرین اخبار