فوتبالیست‌های پوکرباز لیگ قهرمانان اروپا

بازیکنان بزرگی در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا گلزنی کرده اند، اما کمتر کسی در این مسابقات و در یک بازی ۴ گل به ثمر رسانده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ قهرمانان اروپا از مهمترین رقابت‌های فوتبال جهان است و شاید بعد از جام‌ جهانی فوتبال، قهرمانی و یا حتی گلزنی در آن برای تمام فوتبالیست‌های جهان افتخاری بزرگ و فراموش نشدنی باشد.

یکی از جالب‌ترین مسائلی که می‌تواند در فوتبال اتفاق بیفتد، زدن ۴ گل در یک بازی است. اتفاقی که شاید در سال‌های اخیر و به واسطه حضور بازیکنان بزرگی چون رونالدو، مسی و حتی لواندوفسکی بیشتر شاهد آن بوده ایم. البته این را هم باید در نظر بگیریم که گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا برای بازیکنان فوتبال به آن راحتی که فکر می‌کنیم نیست و بازیکنان بسیار کمی موفق به کسب چنین افتخاری شده اند.

به بازیکنانی که در لیگ قهرمانان اروپا و در یک ‌بازی ۴ گل زده اند و یا به اصطلاح پوکر کرده اند، اشاره خواهیم کرد.

۱. لیونل مسی ( بارسلونا )

مسی ۲ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا موفق به انجام پوکر شده است.

او اولین بار در سال ۲۰۱۰ و‌ مقابل آرسنال موفق به ثبت این رکورد شد و دفعه دوم نیز در سال ۲۰۱۲ و در جریان دیدار بارسلونا و بایرن لورکوزن در ۶۰ دقیقه موفق شد ۴ گل به ثمر برساند. مسی با ثبت ۱۱۸ گل بعد از کریستیانو رونالدو پرتغالی دومین گلزن برتر لیگ قهرمانان اروپا است.

۲. رود ون نیستلروی (منچستریونایتد)

نیستلروی هلندی که یکی از گلزنان برتر لیگ قهرمانان اروپا نیز است و سابقه بازی برای رئال مادرید و منچستر یونایتد را در لیگ قهرمانان اروپا دارد؛  در سال ۲۰۰۴ و در بازی مقابل اسپارتاپراگ برای منچستریونایتد ۴ گل به ثمر رساند.


۳. آندره شوچنکو (میلان)

اسطوره فوتبال اوکراین در دوران حضور خود در میلان، به تمام افتخارات باشگاهی ممکن در این تیم رسید و حتی موفق شد نام خود را به عنوان یکی از معدود بازیکنانی که در این جام پوکر کرده اند، ثبت کند.

شوچنکو در سال ۲۰۰۵ و مقابل تیم فوتبال فنرباغچه موفق به زدن ۴ گل شد.

۴. زلاتان ابراهیموویچ (پاری سن ژرمن)

فوتبالیست تمام نشدنی دنیای فوتبال در ۳۹ سالگی خود همچنان در حال درخشش در دنیای فوتبال است.

زلاتان در تمام تیم های خود سابقه حضور و گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته است؛ اما این بازیکن سوئدی تنها یک بار و آن هم در سال ۲۰۱۳ و زمانی که در پاری سن ژرمن بازی می کرد، موفق به ثبت پوکر در یک بازی فوتبال در لیگ قهرمانان اروپا شد. زلاتان این پوکر را مقابل اندرلخت بلژیک ثبت کرد.


۵. رابرت لواندوفسکی (دورتموند و بایرن مونیخ)

رابرت لواندوفسکی که به تازگی و با ۷۲ گل به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌، ۲ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت پوکر شده است. او مرتبه اول در سال ۲۰۱۳ و مقابل رئال مادرید و مرتبه دوم نیز در سال ۲۰۱۹ در جریان دیدار تیم‌های بایرن مونیخ آلمان و ستاره سرخ بلگراد، موفق به انجام این کار شد.


۶. کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)

بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و بالاتر از لیونل مسی با ۱۳۴ گل، کسی جز رونالدو‌ی پرتغالی نیست.

رونالدو تنها یک بار و آن‌ هم زمانی که در رئال مادرید بازی می‌کرد، موفق شد در جریان دیدار مقابل مالموی سوئد موفق شد در ۲۰ دقیقه ۴ گل به ‌ثمر برساند.


۷. اولیویرا ژیرو (چلسی)

مهاجم فرانسوی حال حاضر تیم فوتبال چلسی، با وجود این که اکثر اوقات از او به عنوان یک مهاجم نیمکت نشین یاد می‌شود، هر زمان که برای تیم‌ خود بازی کرده، عملکرد درخشانی داشته است. ژیروی فرانسوی در سال ۲۰۲۰ و در جریان بازی چلسی و سویا موفق شد برای تیم انگلیسی ۴ گل به ثمر برساند.

فوتبالیست‌های پوکرباز لیگ قهرمانان اروپا

۸. گومیس ( لیون )

مهاجم فرانسوی سابق تیم لیون، یکی دیگر از بازیکنانی است که توانسته در یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا ۴ گل به ثمر برساند.

گومیس در سال ۲۰۱۱ و در جریان دیدار لیون و دیناموزاگرب موفق به زدن ۴ گل شد. گومیس اکنون در آسیا و در تیم الهلال عربستان عضویت دارد.


۹. سرژ گنبری (بایرن مونیخ)

جوان اول فوتبال آلمان با وجود سن کم خود توانسته است گل‌های زیادی را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند و حتی در یک بازی ۴ گل به ثمر رسانده است.
گنبری در جریان دیدار بایرن‌مونیخ و تاتنهام در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و ‌در لندن موفق به زدن ۴ گل در ۳۰ دقیقه به تیم تاتنهام شد.


۱۰. لوییز آدریانو (شاختار دونتسک)

این مهاجم برزیلی موفق به انجام کاری شده است که ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال نتوانسته اند انجام دهند.

آدریانو در سال ۲۰۱۴ و در جریان دیدار تیم‌های شاختار دونتسک و باته بوریسف در لیگ قهرمانان اروپا موفق به زدن ۵ گل شد و رکوردی ماندگار برای خود ثبت کرد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار