جوابیه فروشگاه دیجی کالا به باشگاه خبرنگاران جوان؛

دریافت کدملی از کاربران دیجی‌کالا الزامی است

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، جوابیه ای را درباره غیرقانونی بودن دریافت کدملی از مشتریان برای خریدهای اینترنتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در تاریخ پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ در وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شهروندان با ارسال پیامی به بخش شهروند خبرنگاران، دغدغه‌ای را مطرح کرد، با این موضوع که دیجی‌کالا با الزام به دریافت کدملی از مشتریان، حریم خصوصی آن‌ها را نقض کرده و این کار به‌صورت غیرقانونی انجام می‌شود. این ادعا صحت ندارد.

براساس این مطلب، ادعا شده که قبل از شیوع کرونا الزامی برای دریافت کدملی از مشتریان دیجی‌کالا وجود نداشته و با شیوع ویروس کرونا و تبدیل‌شدن خرید اینترنتی به یک ضرورت حالا دریافت کدملی از کاربران دیجی‌کالا الزامی شده و در حالی است که گرفتن کد‌ملی از کاربران از ابتدای سال ۹۷ در این فروشگاه اینترنتی اجرایی می‌شود.

در همین راستا، امیرحسن موسوی مدیر روابط عمومی فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، در پاسخ به این کاربر سایت باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق ماده ۵ قانون مبارزه با پولشویی و ماده ۱۴ آیین‌نامه اجرائی الحاق شده به آن، دیجی‌کالا و دیگر کسب‌وکار‌ها موظف هستند تا هویت مشتریانشان را احراز کنند. چه خریدار شخص حقیقی باشد، چه حقوقی. اگر خریدار شخص حقیقی باشد، برای احراز هویتش به کدملی نیاز است. در صورتی هم که خریدار شخص حقوقی باشد، شماره‌ملی شرکت برای تصدیق هویت دریافت می‌شود.

وی افزود: اگر در معامله‌ای اینترنتی کلاهبرداری رخ دهد، داشتن کدملی به پلیس فتا و دیگر مراجع دارای صلاحیت این امکان را می‌دهد که فورا متهم را شناسایی کنند و پول به حساب مشتری برگردد. به همین دلیل دیجی‌کالا خود را متعهد به رعایت این الزام قانونی می‌داند تا امنیت خرید مشتری‌ها تضمین شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار