رئیس کمیته امداد خبرداد:

میانگین پرداختی به ایتام ۴۵٠ هزار تومان است

بختیاری گفت: تعداد حامیان هر چه افزایش یابد منابع مالی که در اختیار ایتام قرار می‌گیرد بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در بزرگترین جشن گلریزان ایتام کشور اظهار کرد: در آستانه میلاد حضرت علی(ع) دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر بانی شد تا این گلریزان انجام شود.

او با بیان اینکه برای شروع طرح ایران مهربان و گلریزان از یتیمانی که وظیفه نوکری را پذیرفتند، اجازه می‌خواهم گفت: حضرت علی هیچ وقت پایش نمی‌لرزید، ولی زمانی که به یتیم می‌رسید پایش می‌لرزید.

بختیاری ادامه داد: این جلسه از این جهات حائز اهمیت است که سال ١۴٠٠ را در ایران جشن بگیریم که یتیمی بدون حامی وجود نداشته باشد.

او با بیان اینکه ٩٠ هزار یتیم در کشور وجود دارد، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، امدادرسانی را باید نهادینه کنیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه هدف گذاری برای ایران مهربان این است که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم، بیان کرد: ٢١ آیه در قرآن برای ایتام داریم  و  اگر اشک یتیمی بریزد و دلش بشکند عرش خدا به لرزه در می‌آید.

او افزود: بر این اساس چند ماه قبل معاون اول رئیس جمهور دستور داد تا در هر استان دبیرخانه ای برای جذب حامیان ایتام  ایجاد شود.

بختیاری با بیان اینکه ان شالله در سال ١۴٠٠ هیچ یتیمی بدون حامی وجود ندارد، گفت: خیرین برخی از شرکت‌ها ٢ هزار یتیم به بالا را برای حمایت انتخاب کردند.

بختیاری ادامه داد: تعداد حامیان هر کدام که افزایش یابد منابع مالی‌ که در اختیار ایتام قرار می‌گیرد بیشتر می شود. همچنین درحال حاضر میانگین پرداختی به ایتام ۴۵٠ هزار تومان است.

بختیاری گفت: ۶ هزار نخبه یتیم داریم که در مقاطع تحصیلی بالا در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یتیم ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار