قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تکذیب گران کردن تعرفه اینترنت/ نمایندگان مجلس به افزایش هزینه پیامک هم رأی ندادند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: خبر گران کردن تعرفه اینترنت از سوی مجلس کذب است.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تصویب گران کردن تعرفه اینترنت از سوی مجلس و بهره برداری آن در سازمان صداوسیما گفت: این خبر کذب است و مجلس حتی به افزایش تعرفه پیامک به یک تومان هم رأی نداد، امروز در صحن علنی پارلمان تصمیم گیری شد حق‌السهم دولت و عدد درآمدی‌اش را که وزارت ارتباطات دریافت می‌کند، به نفع تولید محتوای فرهنگی افزایش داده شود.

وی افزود: در عین حال، حکم دیگر نمایندگان این بود که تعرفه اینترنت در سال ۱۴۰۰ نباید از سوی دولت گران شود، در واقع از حاشیه سود خالص اپراتورها که سالانه بسیار بالاست و بعضاً شاهدیم محتوای بومی را به جای نیم‌بها، تمام بها می‌کنند، این حق‌السهم در نظر گرفته شده است و به معنای افزایش تعرفه اینترنت نیست.

 قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: این عدد حق‌السهم لزوماً برای صداوسیما نیست و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی که در عرصه فضای مجازی فعالیت می‌کنند و همچنین فعالان و گروه‌های مردمی این عرصه مد نظر هستند و ویژه یک دستگاه خاص نیست. در کشور ۲۶ مجموعه فرهنگی و اجتماعی در عرصه فضای مجازی داریم.

این نماینده مجلس یادآور شد: این فضاسازی تخریبی و بدون مبناست که خللی در اراده مجلس به وجود نمی‌آورد. 

امروز در حاشیه صحن علنی پارلمان و بررسی بودجه سال آینده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها خبری منتشر شد که بیان می‌کرد «با تصویب مجلس، اینترنت به طور چشمگیر گران و درآمد آن به صداوسیما تعلق خواهد گرفت.»


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
جوجه رو اخر پاییز میشمارن .
من الان 80گیگ اینترنت مخابراط رو 40 هزار تومن میخرم
بعد چند ماه میام میگم چقد گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
واقعا دست مریزاد دارین شرایط مردم سخت میکنید
آخرین اخبار