دبیر کل ناتو: نزدیک شدن ایران به سلاح هسته‌ای موجب نگرانی است

دبیر کل ناتو اعلام کرد این پیمان از تلاش‌های ادعایی آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دبیر کل ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، نسبت به آنچه به ادعای وی نزدیک شدن ایران به سلاح هسته‌ای خوانده شد، ابراز نگرانی کرد.

ینس استولتنبرگ روز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی ناتو نسبت به نزدیک شدن جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای از طریق برنامه موشکی خود، تاکید کرد ناتو از تلاش‌های ادعایی آمریکا در چارچوب یافتن راه حلی برای برنامه هسته‌ای ایران استقبال می‌کند.

دبیر کل ناتو در بخشی از سخنان خود در شبکه سی ان ان مدعا‌هایی را در خصوص اقدامات منطقه‌ای ایران مطرح کرد و گفت: ایران عامل نگرانی است، زیرا مسئول فعالیت‌های بی ثبات کننده در منطقه است. ما نگران برنامه موشکی این کشور هستیم.

استولتنبرگ با یادآوری استقبال ناتو از توافق هسته‌ای ایران بار دیگر حمایت این پیمان را از تلاش‌های نمادین دولت آمریکا در راستای آنچه از سوی آن‌ها احیای برجام گفته و در چارچوب توسعه توافق فعلی یا امضا توافق جدید با محدودیت‌های بیشتر دنبال می‌شود، تاکید کرد.

به ادعای دبیر کل ناتو، آنچه بیش از همه ناتو را نگران می‌کند ترکیب نزدیک شدن ایران به تولید سلاح هسته‌ای و توانایی تحویل آن از طریق برنامه موشکی است. استولتنبرگ مدعاهایش را اینگونه تشریح کرد: این ترکیبی از نزدیک شدن به داشتن بمب هسته ای، کلاهک هسته‌ای و سلاح هسته‌ای علاوه بر موشک‌های دوربرد است. استولتنبرگ در پایان بر اهمیت اعمال محدودیت بر برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

دولت جو بایدن از مدت‌ها پیش از روی کار آمدن داعیه بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را علم کرده است. با این حال، با گذشت یک ماه از آغاز به کار خود، از پیش شرط‌هایی از جمله برداشتن نخستین گام از سوی ایران مکرر صحبت به میان می‌آورد.

واشنگتن از شامگاه پنج شنبه از نمایش دیپلماتیک خود در سه پرده لغو درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه، تقلیل محدودیت‌های دیپلمات‌های ایران در نیویورک و چراغ سبز برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به منظور القا حسن نیت غیر واقعی خود، رونمایی کرد. در حالیکه این اقدامات در مقایسه با عیار رفع تحریم‌های ایران فاقد ارزش حقوقی برای جمهوری اسلامی ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
ناتو با تسلیحات کشتار جمعیش و اقدامات جنگ طلبانش بارش باعث ناامنی و بی ثباتی جهان هست
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۹:۴۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
ای بابا شیطون شما ناتوی ها که خیلی بمب اتم دارید چرا از ایران اتمی میترسید ... پس بازی کردن با افمار عمومی را کار راحتیست که شما استادین ... ولی شما حضرات ناتو تا حال ببه جز ادم کشی و کشتو کشتار و ویرانی کشور ها چیکار کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
این حرف ها یک شگرد روانی است که همواره به یادمان بیاندازند که روی قول نرفتن به سمت بمب اتمی پایبند باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
کاش رهبری اجازه ساخت موشکی فراتر از موشک هسته ای را میدادند و وقتی اجرایی میشد یهو دنیارو شکه میکرد .
اینجوری راحت میشدیم.بابا دق کردیم.
از ترس اینکه بهمون حمله نکنن موشک هسته ای نمیسازیم.
بسازید
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
هی ینس آیا؟ فرانسه عضو ناتو هم هست؟......چرا؟ جناب ینس نگران این نیستند که همین الآن کارشناسان فرانسوی کنار کارشناسان اسرائیلی در صحرای نقب فلسطین اشغالی در حال تحکیم و توسعه تاسیسات مرکز هسته ای دیمونای اسرائیل مشغول به کارند؟ تا زرادخانه بمب های اتمی اسرائیل چنان مستحکم شود که زلزله که هیچ....اثر تخریبی موشک های احتمالی نقطه زن حزب الله لبنان را بی اثر کنند؟ هان؟ شماها فقط نگران ایرانی هستید که تحت شدیدترین و سخت ترین بازرسی های سازمان آژانس انرژی اتمی قرار دارد؟ در حالی که اسرائیل حتی عضو پادمانی سازمان انرژی هسته ای اتمی هم نیست؟یا نادان هستید یا خودتان را به حماقت محض زده اید در هر دو صورت افکار جهانی عرصه بین الملل و سیاست جهانی خود شاهد هر دو رفتار متناقض شماها هست.................
-
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
جالب است آنهایی که تا این تاریخ لال شده بودند زبان باز کردند و اظها ر نگرانی می کنند اظهار نگرانی یا تاسف ما به چه دردمان میخورد بدون قید و شرط به تعهداتتان عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
بی صفت پست کاش زور داشتم سرتو با پتک له میکردم تا مزخرف نبافی.
Sweden
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اخه عملا امریکا هیچ تحریم اقتصادیو برنداشته که من به عنوان یکی از شهروندان این کشور نمیدونم دولت چرا رفته و سر چی باهاشون به توافق رسیده که به اصطلاح مصوبه مجلس کشورشو دور بزنه !
Germany
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
بفرمایند
این هم آقای بایدن
این دفعه ناتو را علیه ایران تحریک کردند.
بابا بسازیند انچه را باید دیر یا زود بسازیند
-
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
شما در آلمان خوش هستی ؟ بیرون گود نشستی و میگی لنگش کن ؟
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۹:۴۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
ناشناس المان گریخته با من از یاران بگو از عزیزان یورو بگیر وطن پرست بگو ... اونجا چقدر میگیری تا ما هم بیایم
آخرین اخبار