هادی العامری: دولت عراق باید حافظ اقتدار دستگاه‌های امنیتی باشد

رئیس ائتلاف الفتح عراق ضمن محکوم کردن حمله راکتی به منطقه سبز بغداد از دولت خواست به مسئولیت خود برای حفظ اقتدار دستگاه‌های امنیتی عمل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق در بیانیه‌ای حمله راکتی به منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بازگشت حملات به هیئت‌های دیپلماتیک را به شدت محکوم می‌کنیم و حمله به هیئت‌های دیپلماتیک و به وحشت انداختن شهروندان غیر نظامی به هر بهانه‌ای که باشد هیچ گونه توجیهی ندارد.

او از دستگاه‌های امنیتی خواست به مسئولیت خود در حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک عمل کنند و دولت عراق نیز به مسئولیت خود در حفظ اقتدار دستگاه‌های امنیتی به بهترین صورت عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله به منطقه سبز را محکوم کرد

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما امروز گزارش‌های حمله راکتی را دیدیم. همانطور که پس از حمله غم انگیز در اربیل به شما گفتیم، ما از حملات اخیر عصبانی هستیم.

پرایس در سخنانی ادعایی افزود: درخصوص حمله در اربیل، ما هنوز در تلاش هستیم که مشخص کنیم چه کسی این کار را انجام داد، اما قبلاً تأیید کردیم که ایران را مسئول اقدامات گروه‌های مرتبط با آن می‌دانیم که حمله به آمریکایی‌ها را آغاز می‌کنند. این راکت‌ها که در حملات اخیر استفاده شد در ایران تولید و به عراق منتقل شده است.

او گفت: پاسخ ما به این حملات متعادل خواهد بود و ما خودمان زمان آن را تعیین می‌کنیم و از مجموعه ابزار‌ها در مکان و زمانی منتخب استفاده خواهیم کرد.

درحالی که نظامیان آمریکا سالهاست عراق را اشغال کرده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: خشم خود را انفجاری بروز نمی‌دهیم که منجر به تشدید تنش در عراق شود، زیرا باعث سودآوری برای ایران می‌شود و به تلاش برای بی ثبات سازی بیشتر عراق کمک می‌کند. هر گونه پاسخ با هماهنگی شرکای عراق و ائتلاف بین المللی انجام می‌شود.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در پی حمله راکتی شب گذشته به منطقه سبز بغداد بیانیه‌ای صادر کرد و به تشریح جزئیات حمله راکتی پرداخت.

در این بیانیه آمده است: ۳ راکت شلیک شده که دو راکت به منطقه الخضراء و یک راکت در منطقه الحارثیه اصابت کرده‌است. در این حمله راکتی ۴ خودرو غیرنظامی آسیب دید و سکوی پرتاب راکت نیز از سوی فرماندهی ستاد عملیات بغداد کشف شد.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که حمله راکتی از سمت الکراده صورت گرفته است و هیچ خسارت‌های جانی به دنبال نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار