کمیساریای سیاست خارجی اتحادیه اروپا: تحریم‌های ایران باید برداشته شود

کمیساریای سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم رفع تحریم‌های ایران برای پیشرفت در پرونده هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، کمیساریای سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: برای تحقق پیشرفت در پرونده هسته‌ای ایران، باید آن را به طور کامل اجرایی کرده و تحریم‌های ایران برداشته شود.

بنابر اعلام منابع خبری جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است درباره گفت‌وگو‌ها به میزبانی اتحادیه اروپا با ایران و آمریکا خوش‌بین است.

او گفت: تماس‌های دیپلماتیک مهمی با همه طرف‌های توافق هسته‌ای ایران از جمله آمریکا در جریان است تا بررسی شود آیا امکان بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد یا خیر.

وی پیش از آغاز نشست امروز  وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به خروج آمریکا از برجام در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اضافه کرد که به عقیده او «این موضوع (بازگشت آمریکا به برجام) راهی برای بازگشت ایران به انجام تعهدات هسته‌ای است.

پیشتر هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی خود در کنفرانس خلع سلاح که زیر نظر سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود، خواستار نجات توافق هسته‌ای شد که ایران در سال ۲۰۱۵ با کشور‌های اروپایی و آمریکا امضا کرد و ادعا کرد این کار به نفع تهران است.

هایکو ماس مدعی شد: دولت جدید آمریکا برای پیوستن مجدد به این توافق آمادگی دارد و به سود ایران است که خط مشی خود را تغییر دهد، پیش از آنکه، توافق به صورتی آسیب ببیند که امکان اصلاح آن وجود نداشته باشد.

توافق هسته‌ای ایران که تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۵ به امضای ایران، آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، بریتانیا، آلمان و اتحادیه اروپا رسید.

طبق این توافق، تهران متعهد شد تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند و در مقابل دیگر کشورهای عضو توافق برجام با لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران موافقت کردند.

با این حال پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ وی در سال ۲۰۱۸ به‌طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را مجددا اعمال کرد و در استراتژی «فشار حداکثری» تحریم‌های جدیدی را نیز وضع کرد؛ اقدامی که سبب شد کشورمان نیز به طور مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای خود را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۷:۴۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام ،

اگر این کار را بکنید عمری برایتان دعا می کنم ،
به خاطر اعتمادتان متشکرم ! .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خودتونید . شما نمیتونید غلطی بکنید . دستتون زیر ساتور آمریکاست بدبخت ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اگه آمریکا نباشه خیلی مطمئن تر میشه یه توافق بی درد سر داشت و به آینده توافق امیدوار بود با بایدن یه توافقی کنیم بعدش دوباره سرو کله ترامپ و دارو دستش شاید پیدا بشه باز فاتحه همه چیزو میخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
باشه
اروپایی ها هم اینقدر نادان باشه تحریم رفت ایران یکماه از رفع تحریمها استعلام گرفت آن موقع اقدام ایران گور بابای شما اجنبیها شما که نه دین و نه وجدان دارید الان هم اوم کشور به استلاح فرانسه تون هم که به قانون ازدواج محارم رو آورده مشخص است هیچ غلطی از شما ها بر نمی آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
ای کلک های شیطون ..!! ! باز دوباره داره بوی توطئه میادااااااا.....!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
بابا ، اصلا تحریمها هم برندارین.....!!!!!!
ما راه وحدت ، رشد و شکوفایی و قدرتمند شدنمان را پیدا کردیم و به اذن خدا راهمان را ادامه میدهیم .
" از قدرتمندی ما عصبانی باشید ، و از این عصبانیت بمیرید.. "
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۳:۲۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
جناب هایکو ماس، میشه لطفا شما ساکت شید و اظهار نظر دلسوزانه برای ایران نکنید لطفا ؟؟!!!
ببخشید ها !!!
Iran (Islamic Republic of)
حرف بسه
۲۳:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
مگه میخواد بره مسابقه ی دو استقامت که آمادگی اعلام میکنه!!!!!

خب تحریما رو برداره خِلاص!!!
آخرین اخبار