فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران مطرح کرد:

کرونای انگلیسی تاکنون جان سه نفر را در تهران گرفته است/ اسلواکی؛ آخرین ویروس جهش یافته

زالی درباره ویروس جهش یافته انگلیسی و سایر ویروس‌های جهش یافته توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در پایان جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مواردی جزء مبتلایان به بیماری کرونای انگلیسی بوده اند و فوت شده اند و قطعا می‌توان با تایید آزمایشگاهی فوت را بر اثر این بیماری بدانیم که تا به الان در تهران سه مورد بوده است.

وی ادامه داد: آخرین ویروسی که الان وجود دارد ویروس جهش یافته اسلواکی است و قبل از آن ویروس موسوم به کالیفرنیا بوده و ۳۵ درصد از اهالی کالیفرنیا به این ویروس مبتلا شده اند. قبل از این‌ها ویروس کنت انگلیسی و قبل از آن آفریقای جنوبی است و تنها ویروس جهش یافته‌ای که در حال حاضر در کشور داریم ویروس انگلیسی است و هنوز شواهد قطعی ویروس جهش یافته سایر کشور‌ها را در کشور نداریم.

وی ادامه داد: میزان مراجعه بیماران سرپایی، افزایش دارد و شاخص بستری ما هم در هفته‌های گذشته افزایش داشته است. مجموع میزان مراجعان سرپایی به مراکز درمانی در طول دی ماه ۲۸ هزار نفر بوده که این عدد در بهمن ماه به  ۴۰ هزار نفر رسیده است و  این نشان می‌دهد رشد قابل توجهی در مجموعه وزارت بهداشت و درمان داشته ایم، از طرفی هم به هر حال میزان بستری هم در بهمن ماه نسبت به انتهای دی ماه رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت: اسفند ماه هم همین میزان تغییر در بستری‌ها داشته ایم و تا حدی در میزان بستری هم افزایش داشته ایم. امکان اینکه مشخص کنیم ویروس جهش یافته در چه نقاطی بیشتر وجود دارد، نیست. با توجه به پراکندگی افرادی که ویروس جهش یافته را داشته اند، گستردگی بیماری در تهران اتفاق افتاده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
این انگلیسی های نا جوانمرد ، جان میلیونها ایرانی گرفته اند ، در جنگ با تزارها ، افغانستان ، سایر مناطق جدا شده ،
در جنگ جهای ، د ر کودتای اسفند ۲۹۹. در کودتای ۳۲ ، ودر دخالتهایش در انقلاب تا کنون ..... کروناش میخواهین چی باشه
آخرین اخبار