خواننده رپ و بازیگر دادِستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هم از بچه انقلابی‌ها ضربه می‌خوریم و هم مخالفان نظام/ مسیرم پر از دوگانگی‌ است

آبگون گفت: شرایط کار هنری برای امثال من سخت است؛ افراد از تفکرات مختلف به ما حمله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «دادِستان» عنوان سریالی است به‌کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی که از ۲۲ بهمن‌ماه روی آنتن شبکه سه سیما رفته است. این سریال محصول جدید سیمافیلم و در ۱۶ قسمت ساخته شد. محوریت آن نیز عدالت‌خواهی و فسادستیزی است و با نشانه‌هایی از همین مضامین، در چند روز گذشته توانسته با حواشی و جنجال‌هایی توجه مخاطبان را جلب کند. سینا آبگون  به عنوان خواننده و بازیگر در این سریال حضور دارد. به همین بهانه گفت و گویی با او داشتیم که در ادامه می خوانید:

سینا آبگون، درباره شروع فعالیت هنری گفت: من از سال ۸۹ وارد عرصه هنر شدم؛ فعالیتم را با ساز گیتار شروع کردم. یک گیتار در خانه بود که کسی از آن استفاده نمی‌کرد؛ اما این اتفاق در درون من رخ داد تا در این مسیر قرار گرفتم. کارم را با کلاس‌های گیتار ادامه دادم تا اینکه فضای موسیقی رپ را به خیابان آوردم. یکسری چیز‌ها دست خود آدم‌ نیست؛ بلکه جرقه‌ای درون آدم‌ها آن‌ها را در مسیری خاص قرار می‌دهد.

سینا آبگون

وی ادامه داد: به طور رسمی به کار خوانندگی رپ با سبک اعتراضی روی آوردم و  ۴ سال در این زمینه مشغول به فعالیت بودم. اوایل  کار خود را در کافی‌شاپ‌های همدان و به صورت غیرمجاز و زیر‌زمینی در این شهر آغاز کردم و از آنجا که سبک کار اعتراضی بود، موجب سر و صدای بسیاری در سطح شهر شد. در این مدت طرفداران خود را نیز از طریق صفحات مجازی جذب می‌کردم. با گذشت زمان، اواخر سال ۹۳ به کمک تعدادی از دوستان، استودیویی در شهر همدان احداث کردم و در بازه زمانی سال‌های ۹۳ تا ۹۴، تنها به سرودن اشعار مشغول بودم.

آبگون عنوان کرد: مسیر هنری من پر از دوگانگی هاست؛ مسیرم پر از سختی است. من اولین نفری هستم که این سبک موسیقی را آوردم و کار می‌کنم. امثال من هم از بچه انقلابی‌ها ضربه می‌خوریم و به ما می گویند نفوذی و هم از آدم‌های مخالف نظام حرف می‌شنویم. شرایط سختی است که در میان دو فکر باشی و تو را متهم بدانند و به تو حمله کنند. گاهی برایم سوال پیش می‌آید که چرا ماندم؟! اما فکر که می‌کنم می‌بینم به خاطر اعتقاداتم مانده ام؛ خلاف جریان آب حرکت کرده ام و همین کار را سخت‌تر می‌کند.

این بازیگر درباره تأثیر عموی شهیدش در زندگی و ادامه مسیرش گفت: من به عشق شهدا و عدالت خواهی در مسیر هنری ام مانده ام. مدتی با مادربزرگم زندگی کردم. طی مدتی که در خانه مادربزرگم بودم او از خاطرات عموی شهیدم برایم گفت. سردار ایرج آبگون شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس عموی من است. سردار ایرج آبگون چندین مقام جهانی در رشته کشتی داشته و انسانی بسیار مودب، با معرفت و دارای ارتباط اجتماعی بالا بوده و خواهان فراوانی میان اقوام، آشنایان و حتی افراد غریبه داشت. او به ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) ارادت خاصی داشته و به نوعی الگویی میان اقوام به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: صحبت‌های مادربزرگم مرا به فکر فرو برد که چرا تا کنون کسی این مطالب را برایم بازگو نکرده بود. کم‌کم با قرار گرفتن در متن این موضوعات، اطلاعاتم از عموی شهیدم جامع‌تر و کامل‌تر شد. دیگر زمان تغییر رفتارم به صورت تدریجی فرا رسیده بود.

سینا آبگون

آبگون اظهار کرد: من فشار عصبی زیادی را تحمل می‌کنم؛ مسیر هنری من سخت است و پایان آن را نمی‌دانم. با اتفاقاتی که در زندگی ام رخ داده است، در این مسیر قرار گرفته ام. سبک خوانندگی من مثل اسلحه ای می‌ماند که می‌خواهد روی هدف تمرکز کند. تعصبی روی سبک خواندنم ندارم؛ بلکه هدف این است به گام دوم انقلاب برسیم. انگیزه‌ای که در من و گروهم وجود داشت، این بود که راه شهدا را با جوانان امروز به اشتراک بگذاریم تا شاید یک نفر مسیرش را تغییر دهد. عدالت‌خواهی و حرکت در مسیر ضد اشراف‌گرایی و رفع فساد برخی مسئولان که در جامعه وجود دارد، هدف دوم ماست.

وی درباره تجربه بازیگری خود توضیح داد: بازیگری دنیای بزرگی است؛ اولین تجربه حرفه‌ای هنرپیشگی من در «دادِستان» رقم خورد. استرس بالایی داشتم که کار خوب می‌شود یا نه؛ اما آقای ده نمکی بسیار کمکم کرد تا بتوانم بهترین تجربه را رقم بزنم. تنها کسی که خود واقعی اش را در سریال بازی می‌کند، من هستم و این برایم بسیار ارزشمند است.

آبگون در پایان اظهار کرد: سبک خوانندگی من رپ نیست؛ بلکه گفت آواست. البته این سبک، قبل از من در صداوسیما پخش نمی‌شد و حالا پخش شده است. خداراشکر می‌کنم که این اتفاق افتاد؛ البته مسیر و هدف من باعث شد این کار از تلویزیون پخش شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
سینا آبگون بسیجی یا سپاهی هست
Canada
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
نباید از انتقاد بدون معرصانه ناراحت شویم و
اگر معرصانه بود .ببخشید
حتما بهت حسودی میکنند یا
در حال ترقی هستی و نمیتوانند ببینند یا شکست خورده هستند
تمام انتقادها تست الهی است باید اینطوری بهش نگاه کنید
در اصل انتقاد یک نوع تعریف. است و
اعتراف به پیشرفت شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
انشاالله موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
عالی.. تا دیروز میگفتن چرا رپ مجاز نیست، خب الان رپ رو با فرهنگ سازی ملی مذهبی داریم عرضه میکنیم ولی همونا مسخره میکنن، تا وقتی امثال رپر ها با اون همه طرفدار ادبیات حرف زدنو بلد نیستن و با فحش آهنگ میسازن، بهتره که اون سبک رپ نباشه اصلا... من که واقعاً کیف کردم با آهنگ دادستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
افرین باری کلا موفق باشید جوان وپر انرژی ....خدا به شما وبه همه جوانان کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
دادستان خیلی کم بود کلا 16قسمته انگار سانسور شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
شما کارت درسته استاد فقط این کارکترایی که انتخاب کردی واسه بازی خیلی دلچسب نیس.
آخرین اخبار