مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی ارتباط واشنگتن و تهران شد / دولت ترامپ شیوع کرونا را جدی نگرفته بود

در حالی که پیش از این یک مقام آمریکایی مدعی ارتباط مستقیم با تهران شد، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان این اظهار نظر را کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» با ایران تماس برقرار کرده است.

او در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «به اعتقاد بایدن دیپلماسی بهترین راه منع ایران از دستیابی به بمب اتمی است.»

این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد: «بایدن آماده رایزنی با ایران درباره برنامه هسته‌ای و محدودیت‌های آن است.»

به گفته سالیوان اولویت آمریکا زندانیان بازداشت شده از این کشور در ایران هستند و دولت بایدن ارتباط با ایران را درباره این موضوع آغاز کرده و به آن ادامه خواهد داد.  

این در حالی است که سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه شایعه گفت‌وگوی مستقیم بین ایران و آمریکا را تکذیب کرد و گفت: «گفت‌وگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد و اولویت ما آزادی زندانیان ایرانی در ایالات متحده آمریکاست.»

پکن اطلاعات دقیقی درباره منشا همه‌گیری کرونا نداده است

سالیوان در بخشی دیگر از اظهارات خود در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس به انتقاد از چین پرداخته و مدعی شد: «پکن اطلاعات دقیقی درباره ابتدای همه‌گیری کرونا در چین و سپس در جهان در اختیار ما قرار نداده است.»

این مقام آمریکایی اعلام کرد به اعتقاد دولت آمریکا در گزارش سازمان جهانی بهداشت از منشا شیوع کرونا نیز ابهاماتی وجود دارد و همچنین مدعی شد: «زمان آن فرا رسیده تا چین و سازمان جهانی بهداشت هر دو گامی رو به جلو در این راه بردارند. البته ما نیز باید به دولت پیشین آمریکا و راهکار‌های آن در زمینه کنترل کرونا نگاه کرده، از آن درس گرفته و مطمئن شویم اتفاقی اینچنین در آینده روی نخواهد داد.»

دولت ترامپ کرونا را جدی نگرفته بود

سالیوان همچنین افزود: «دولت دونالد ترامپ شیوع کرونا را آنگونه که باید جدی نگرفته بود.»

در این مصاحبه مجری شبکه سی‌بی‌اس از سالیوان پرسید: «آیا به نظر شما چین سازمان جهانی بهداشت را در زمان بازرسی و تهیه گزارش درباره منشا شیوع کرونا گمراه کرده است؟»

مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به این پرسش گفت: «من نمی‌خواهم به این شکل به این مسئله نگاه کنم. من می‌گویم تنها راه رسیدن به پاسخ درست در دست داشتن تمام اطاعات درست و دقیق است. همچنین ما باید بتوانیم همه‌گیری کنونی را کنترل کرده و از چنین اتفاقاتی در آینده پیشگیری کنیم.»

سالیوان در انتها افزود: «من در جایگاهی نیستم که بپرسم این ویروس ابتدا از کجا وارد جهان شد، بلکه وظیفه من این است که اعلام کنم وظیفه چه کسی پایان دادن به این مسئله و به‌کار بردن تمام تلاش برای رسیدن به این هدف است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
از موافقت سه ماه با اژانس معلومه کی دروغ میگه .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
برای رفع مسائل مربوط به برجام نیاز به مذاکره مستقیم است کشور میانجی شاید برای منافع خودش سنگ جلوی پیشرفت و حل و فصل مذاکرات بیندازد.
Iran (Islamic Republic of)
ول معطل
۰۰:۳۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
اتفاقا دیگه باید حرف اینا رو باور کرد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
ما هم میدونیم امریکایی ها دروغ میگن // ولی بگید چی گفته ؟؟
آخرین اخبار