جلسه اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تشکیل جلسه این اتحادیه برای اعمال فشار به روسیه در موضوع الکسی ناوالنی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتری خود از گفت‌وگو درباره موضوع آزادی الکسی ناوالنی، منتقد غربگرای دولت روسیه با وزرای اتحادیه اروپا در جلسه شورای امور خارجه این اتحادیه در روز دوشنبه و تصمیمات و اقدامات احتمالی آن خبر داد.

ناوالنی روز گذشته در دادگاهی در مسکو برای رسیدگی به دو پرونده قضایی جداگانه و دادخواست تجدیدنظر حاضر شد. در تصمیمی که دادگاه برای ناوالنی به جرم نقض شرایط مجازات تعلیقی به اتهام اختلاس گرفت او بار دیگر به مستعمره کیفری خود بازگردانده شد.

ناوالنی بیش از دو سال است که در محکومیت کیفری برای کلاهبرداری از یک شرکت فرانسوی لوازم آرایشی بهداشتی است. همزمان، ناوالنی یک پرونده افترا را نیز در کارنامه خود دارد. او یک آسیب دیده ۹۴ ساله جنگ جهانی دوم را فاسد و خائن خوانده بود و چند دادستان خواستار جریمه نقدی ۱۳ هزار دلاری برای او به دلیل توهین به این کهنه سرباز شدند. کمیته تحقیق روسیه این شخصیت مخالف دولت را به ارسال اطلاعات عمدی نادرست و بی اعتبار کردن شرافت این فرد متهم کرد.

ناوالنی با ادعای اینکه اتهاماتی که به او نسبت داده شده است همه پوچ است، در مورد رای دادگاه فرجام خواهی کرد، اما این درخواست نیز رد شد و حالا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این تصمیم دادگاه مسکو اعلام کرده وزرای اتحادیه اروپا در جلسه‌ای با هدف آزادی ناوالنی به احتمال زیاد تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار