توضیحات تامین اجتماعی درباره اجرای نادرست طرح حذف دفترچه بیمه

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره پذیرش نشدن بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی بدون دفترچه بیمه، توضیحاتی داد.

شهرام غفاری مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مراکز درمانی دولتی بیمه شدگان را بدون دفترچه پذیرش نمی‌کنند؟ اظهار کرد: برنامه ریزی‌های آن از قبل انجام شده بود و تمام بیمارستان‌ها در جریان این طرح بودند و بار‌ها برای آن‌ها مکاتباتی انجام شده بود.

وی ادامه داد: اینکه بیماری به یک مرکز درمانی مراجعه کرده و بدون دفترچه پذیرش او انجام نشده نشان از کم لطفی رییس بیمارستان مربوطه است، چراکه طرح الکترونیک شدن نسخه طرح وزیر بهداشت است و نامه نگاری‌ها درخصوص ارائه خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی بدون دفترچه با معاون درمان وزارت بهداشت انجام شده بود، متاسفانه گزارش‌هایی از مراکز درمانی به ما ارائه شده مبنی بر اینکه بیمه شدگان تامین اجتماعی بدون دفترچه بیمه نتوانسته‌اند خدمتی دریافت کنند.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یک مقاومت اولیه در این خصوص وجود دارد،گفت: باید اطلاع رسانی کنیم که بیمه شدگان تا وقتی که برگه‌های دفترچه بیمه آن‌ها تمام نشده به هنگام مراجعه به مراکز درمانی آن را به همراه داشته باشند و همچنین در صورت اتمام برگه‌های دفترچه بیمه و عدم پذیرش مراکز درمانی بدون دفترچه، ناظران ما در بیمارستان‌ها حضور دارند و بیمه شدگان برای رفع مشکل خود می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

غفاری با بیان اینکه همزمان با حذف ضرورت تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه، در ابتدا چنین مقاومت‌هایی وجود داشت، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مراکز درمانی همین مشکلات فعلی را ایجاد کردند و دفترچه‌های درمانی فاقد اعتبار بیمه شدگان را قبول نکردند، اما بعد از دو هفته این مشکل حل شد.

وی خاطرنشان کرد: این اطمینان را به بیمه شدگان می‌دهیم که ظرف دو هفته آینده مشکلات موجود حل خواهند شد و این طرح با موفقیت اجرایی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۱:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
شما اگه راس می گید ، برید جلوی اختلاس و رانت ها بگیرید ، ن مردم بدبخت آواره کنید
ننگ ب شما
آخرین اخبار