آیا کرونای انگلیسی وارد کرمان شده است؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: تاکنون هیچ مورد ثابت شده کرونای انگلیسی در استان کرمان مشاهده نشده است.

حسین صافی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه برای تشخیص نوع کرونای انگلیسی نیاز به دستگاه‌های تشخیصی بسیار مجهز است، گفت: آزمایش‌هایی که در استان کرمان انجام می‌شود، فقط نشان می‌دهد که فرد به کرونا مبتلا شده است یا خیر و نوع ویروس را افتراق نمی‌دهد.

او افزود: بر اساس گزارشات وزارت بهداشت، تعدادی از شهر‌های کشور درگیر کرونای انگلیسی شده‌اند.

صافی زاده با بیان اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم، بیان کرد: همچنان لازم است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب اماکن و استفاده از ماسک را با جدیت بیشتر رعایت کنند.

صافی زاده تصریح کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی در بین مردم رعایت نشود، این موضوع منجر به افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس و در پی آن بستری بیماران می‌شود به طوری که بعضی از شهر‌ها از رنگ زرد به نارنجی و حتی قرمز تبدیل می‌شوند و این مسئله منجر به افزایش محدودیت‌ها خواهد شد.

او گفت: همچنان استفاده از ماسک از اولویت‌های اول در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از انتشار آن است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان بیان کرد: استفاده از ۲ تا ماسک  ضروری نیست و یک عدد ماسک هم کفایت می‌کند، مشروط بر اینکه رعایت مسائل بهداشتی و تعویض ماسک به موقع انجام شود.

او افزود: بهتر است ماسک کاملا روی صورت ثابت شده باشد و به موقع آن را تعویض کرد.

صافی زاده توصیه کرد: مراقبت‌هایمان برای پیشگیری از ابتلای به کرونا نسبت به گذشته بیشتر شود.

 انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار