چگونه کلاهبرداری تلفنی را تشخیص دهیم؟

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: باید مراقب شگرد‌های مجرمان در کلاهبرداری از طریق تلفن باشیم و هرگز اطلاعات محرمانه خود را در اختیار آن‌ها قرار ندهیم.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: مجرمان طی تماس تلفنی یا ارسال پیامک به شما وعده دریافت پاداش یا جایزه می‌دهند و در پیامک ارسالی از شما درخواست می‌شود برای دریافت جایزه مبلغی را پرداخت نمایید.

توحیدی افزود: همچنین از شما اطلاعات کاملا شخصی و محرمانه مالی درخواست می‌کنند و شخص تماس گیرنده ادعا می‌کند از طرف یک دفتر دولتی، مسئول مالی، مرکز رسمی بانکی و... تماس می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


این مقام انتظامی اضافه کرد: شخص ناشناسی که تماس گرفته سعی می‌کند با شما رابطه دوستی و صمیمی برقرار کند و تماس گیرنده ادعا می‌کند این یک فرصت با مدت زمان محدود است اگر عجله نکنید آن را از دست می‌دهید.

سرهنگ توحیدی اذعان کرد: در آخر هر جایی که احساس کردید مورد متناقضی وجود دارد، یا هرگاه به فرد تماس‌گیرنده شک کردید، بهترین راه این است که این تماس را قطع کنید.

فرمانده انتظامی مهاباد از تمام کاربران خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى https://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.