مرز‌های استان کرمانشاه بسته شد

بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا تمامی مرز‌های استان کرمانشاه تا اطلاع ثانوی بر روی مسافران بسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : پنج مرز مشترک این استان با کشور عراق از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بر روی مسافران بسته است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت : پس از شیوع ویروس کرونا تاکنون مرز‌های مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق بر روی مسافران بسته شده است.

او افزود: تردد مسافران از پنج مرز خسروی، پرویزخان، شیخ صله، شوشمی و سومار پس از همه گیری ویروس کرونا به جز در مواردی که همسر فرد ایرانی در کشور عراق باشد و یا بالعکس، ممنوع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ممنوعیت تردد مسافر از مرز‌های رسمی این استان موضوع تازه‌ای نیست، افزود: تنها تردد رانندگان خودرو‌های ترانزیت در صورت منفی بودن تست کرونایی که در نقطه صفر مرزی از آن‌ها گرفته می‌شود، بین ۲ کشور امکان پذیر است.

شیوع نوع جدید ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور همسایه

مسعود بهرام نژاد سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان گفت : با توجه به تهدیدات بهداشتی و شیوع نوع جدید ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور همسایه، تردد مسافران از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه شامل پرویزخان، خسروی، شوشمی، سومار و شیخ صله تا اطلاع ثانوی به طور کامل ممنوع بوده و مرز بر روی تمامی مسافران ورودی و خروجی بسته است.

او گفت : رانندگان خودرو‌های ترانزیت از این قاعده مستثنا بوده و با انجام تست تشخیصی قطعی کرونا (رپید تست یا پی سی آر) تحت نظارت نیرو‌های بهداشتی مستقر در نقطه صفر مرزی و منفی شدن نتیجه تست، می‌توانند کماکان به فعالیت خود ادامه دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.