ویژگی‌های اتاق عمل سیار و خودکششیِ پدافند چیست؟

پروژه طراحی و ساخت اتاق عمل سیار و خودکششی صبح امروز شنبه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه طراحی و ساخت اتاق عمل سیار و خودکششی صبح امروز شنبه دوم اسفندماه با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

هدف از اجرای این پروژه طراحی و ساخت یک مجموعه تاکتیکی در قالب اتاق عمل خودکششی است که علاوه بر ارتقای توان رزم در حوزه پشتیبانی، امکان خدمت‌رسانی در مواقع بحرانی و شرکت در طرح‌های مردم یاری را داشته باشد.

این محصول با بهره مندی از انرژی حاصل از سلول های خورشیدی می تواند توان مورد نیاز خود را تامین کرده و علاوه بر مقاوم بودن در مقابل حملات شیمیایی و میکروبی محیط استریل همانند یک اتاق عمل را برای انجام جراحی‌های اورژانس در شرایط و مکان‌های مختلف فراهم کند.

مهم‌ترین کاربردهای اتاق عملیات خودکششی را می توان اعزام به ماموریت های تاکتیکی و رزمایش‌ها و تسهیل در ایجاد بیمارستان صحرایی، پشتیبانی به موقع در مواقع بحرانی، اعزام به مناطق صعب العبور و همچنین مناطق محروم جهت ارائه خدمات پزشکی و شرکت در طرح‌های مردم یاری دانست.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی های این سامانه بهره‌مندی از برانکارد متحرک متصل به خودرو، سیستم تعادل خودکار و سامانه پایش علائم حیاتی بیمار به صورت ویدیویی و برخط است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار