آمریکا رسما به توافق آب‌وهوایی پاریس بازگشت

دولت جدید آمریکا ضمن انتشار بیانیه‌ای، به‌طور رسمی به توافق مقابله با تغییرات آب‌وهوایی پاریس بازگشت.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز امروز (جمعه) از پیوستن دوباره آمریکا به توافق مقابله با تغییرات آب‌وهوایی پاریس خبر داد.

پیوستن دوباره آمریکا به این توافق باعث تقویت دوباره مبارزه کشور‌ها با تغییرات آب‌وهوایی خواهد شد. دولت جدید آمریکا تحت ریاست‌جمهوری «جو بایدن» در حال حاضر طرحی جداگانه برای کاهش گاز‌های گلخانه‌های را نیز پیش می‌برد.

دانشمندان و دیپلمات‌های کشور‌های مختلف از پیوستن دوباره آمریکا به این توافق استقبال کرده‌اند. جو بایدن در اولین اقدام در روز اول ریاست‌جمهوری خود دستور بازگشت به این توافق را صادر کرده است.

سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰۰ کشور در سرتاسر جهان این معاهده را به امضا رساندند تا از تغییرات فاجعه‌بار آب‌وهوایی جلوگیری کنند. از آن زمان تنها کشوری که از این توافق خارج شد آمریکا در دولت پیشین به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» بود. در آن زمان ترامپ ادعا می‌کرد تعهد به این توافق و اقدامات آن هزینه بسیاری دربر دارد.

به دنبال اعلام این خبر «جان کری» فرستاده ویژه آب‌وهوایی دولت آمریکا، نیز قرار است به مناسب بازگشت دوباره آمریکا به این معاهده امروز در نشست‌هایی مجازی شرکت کند. در این دیدار‌های مجازی سفیرانی از انگلیس و ایتالیا، و همچنین «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، و «مایکل بلومبرگ» فرستاده اهداف آب‌وهوایی سازمان ملل، نیز شرکت خواهند کرد.

کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای همواره شعار بایدن بوده و وعده تحقق آن تا سال ۲۰۵۰ را داده است. دانشمندان نیز بر این باورند که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای باید تا سال ۲۰۳۰ به نصف کاهش یابد.

بایدن همچنین تاکنون ده‌ها فرمان اجرایی برای تغییرات آب‌وهوایی را امضا کرده است و سازمان‌های فدرال را برای تحقق این وعده به کار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار