در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور/ شنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: با فعالیت سامانه بارشی، امشب و فردا در بیشتر مناطق کشور کاهش دما و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب  در استان‌های کردستان ،کرمانشاه ،اردبیل، زنجان ،همدان ،مرکزی، لرستان، ایلام ، خوزستان ،چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد  بارش برف و باران خواهیم داشت، گفت: همچنین در استان های نیمه غربی اصفهان، قزوین، البرز ،تهران ،نیمه شمالی سمنان، استان‌های ساحلی خزر ،خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی فارس، بوشهر ،جنوب یزد و برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارش باران و برف و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد : شدت بارش در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی است که زمینه ساز بارش برف هم خواهد شد .

او  با بیان اینکه  امشب در غالب مناطق کشور  وزش باد شدید بوده است افزود: در برخی نقاط شمال غرب، شرق و جنوب  شرق کشور گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود .همچنین دریای خزر و خلیج فارس امشب مواج است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد:  فردا در استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و برخی نقاط استان‌های کرمان بارش برف و باران و در نیمه جنوبی فارس و همچنین برخی نقاط هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق و در استان های ساحلی خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه نیز در بخش‌هایی از استان‌های کرمان ،هرمزگان و فارس بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می شود گفت: شنبه با ورود موج بارشی جدید به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب استان‌های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق و شرق کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز یکشنبه در شمال غرب ،غرب ،سواحل خزر و در استان های خراسان جنوبی، کرمان، فارس ، بوشهر چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش بینی می‌شود .

ضیائیان توضیح داد:  روز دوشنبه در نوار شمالی کشور،  استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، جنوب کرمان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران پیش‌بینی می‌شود. از امشب تا شنبه کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.
او  درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با وزش باد است و بیشترین دمای هوا به ۱۱ درجه و کمترین آن به ۴ درجه می رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش باران ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار