رایزنی تروئیکای اروپایی درباره برجام

وزرای خارجه سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه امروز درباره توافق هسته‌ای ایران رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت خارجه آلمان امروز (پنج‌شنبه) در پیامی اعلام کرد «هایکو ماس، ژان ایو لودریان، و دومینیک راب» وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس، در دیداری درباره توافق برجام گفت‌وگو کردند.

تروئیکای اروپایی در نشست امروز خود در پاریس از اعلام آمادگی دولت جدید آمریکا برای رایزنی درباره ایران استقبال کردند.

وزارت امورخارجه آلمان با انتشار پیامی توییتری درباره این نشست نوشت: «امروز هایکو ماس، دومینیک راب و لودریان در دیداری از اعلام آمادگی دولت جدید آمریکا برای رایزنی با ایران استقبال کردند. آن‌ها به بررسی تمام گزینه‌های مرتبط با برجام و حفظ این توافق هسته‌ای ادامه خواهند داد و از ایران می‌خواهند بیشتر از این توافق هسته‌ای خود را تضعیف نکند.»

پیش‌تر اعلام شده بود که تروئیکای اروپایی قرار است با «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، نیز دیداری با محوریت برجام داشته باشند.

این دیدار پس از صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری آیت الله خامنه‌ای برنامه‌ریزی شده است. رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود اعلام کرد: «اگر غربی‌ها می‌خواهند برجام احیا شود باید به جای صحبت کردن عمل کنند.»

این دیدار درحالی صورت گرفت که همزمان «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا، نیز در پیامی توییتری اعلام کرد با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران مکالمه‌ای داشته است.

او سپس افزود: «اتحادیه اروپا حمایت کامل خود از اجرای کامل توافق هسته‌ای را اعلام می‌کند. در این مرحله حفظ فضای دیپلماسی و گام‌های مثبت رو به جلو بسیار مهم است.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن ازسوی ایران زیر پا گذاشت و پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند.

اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ناشناس
۲۲:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
اخه اینا رایزن بودن تو این چند سال وضع برجام این نبود .

امید به غرب خیانت به مسلمین جهانه
آخرین اخبار