۵ دلیلی که افراد به میزان موفقیت مورد نظرشان نمی‌رسند

با دانستن دلایل نرسیدن به میزان موفقیت مورد نظر خود و دوری کردن از آن‌ها، هرچه بیشتر به موفقیت نزدیک شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هر انسانی در زندگی آرزوها و اهدافی دارد که موانع کوچک و بزرگ سر راه او باعث به تاخیر افتادن یا متوقف شدن موفقیت او می شوند.
 
داشتن آرزو‌های بزرگ آسان است و تحقق آن آرزوها، رویاها و اهداف چندان آسان نیست.

حقیقت این است که بسیاری از ما بیشترین مبارزه را با تکرار دلهره‌آور زندگی روزمره مان داریم که بیشترین نتیجه را می‌دهد و بین موفقیت و شکست تفاوت ایجاد می‌کند.

به همین منظور، ارزش دارد که کمی وقت بگذارید تا به این موضوع عمیق شوید و بفهمید چه چیزی مانع رسیدن شما به سطح بعدی موفقیت می‌شود، زیرا وقتی چیزی را که مانع شما می‌شود متوجه شدید و نامگذاری کردید، این فرصت را دارید که از آن بگذرید و برای تحقق اهداف و آرزوهای خود ادامه دهید.

در طول سال‌ها تجربه من در زمینه راهنمایی و هدایت دیگران به سمت اهدافشان، ۵ عادت خودتخریبی را دیده‌ام که بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌شوند که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است.


بیشتر بخوانید


 مقصر دانستن دیگران

نام دیگر این دلیل، بهانه تراشیدن است.

قبل از اینکه مسئولیت زندگی خود را به دست بگیرید و به سمت اهداف خود پیش بروید، باید مالکیت جایی را که اکنون هستید، به دست بگیرید.

اگرچه ده‌ها عامل در هر جنبه از زندگی شما در حال حاضر دخیل هستند، اما در نهایت به این نتیجه می‌رسید که شما اختیار تغییر امور زندگی خود را دارید و هیچکس نمی‌تواند شما را از موفقیت شخصی خود منصرف کند.

اکنون وقت آن است که دیگر سرزنش کردن رئیس خود، همسرتان یا بی احترامی موجود در ترافیک را قطع و متوقف کنید و در مقابل، به یافتن راه‌هایی برای کار با ابزاری که اکنون برای پیشروی دارید، بپردازید.

۵ دلیل نرسیدن افراد به میزان موفقیت مورد نظرشان

 غفلت از سلامتی

ممکن است بسیاری از چیزها با اهداف شغلی، مالی و توسعه شخصی شما ارتباطی نداشته باشند، اما غفلت از سلامتی شما تأثیر بسزایی در همه زمینه‌های زندگیتان دارد.

اگر در تغذیه روزانه از کالری خالی و قهوه استفاده می‌کنید، تصمیم خوبی برای آینده خود نگرفته اید و نخواهید گرفت، چرا که بر اساس نسخه خسته خود تصمیم خواهید گرفت و این موضوع باعث می‌شود که نتوانید بهترین خود باشید.

با به عهده گرفتن مسئولیت سلامتی، تأمین انرژی روزانه با تغذیه و خواب مداوم، خود را برای موفقیت آماده کنید.

همین حالا با ایجاد عادت‌های سالم و کوچک شروع کنید.

ماندن در منطقه امن

منطقه امن شما راحت است. به محض اینکه مستقر شده و متوجه شوید که هیچ چیزی شما را مجبور به حرکت نمی‌کند، اقامت در منطقه امن خود، تزیین آن، لگد زدن به پا‌های خود و پایان دادن به کارهایتان بسیار آسان می‌شود.

رویا‌ها و اهداف شما اتفاق نمی‌افتند مگر اینکه بایستید و به مکان ناشناخته‌ای بروید که ممکن است احمقانه به نظر برسید و با شرایط ناخوشایند روبرو شوید یا شرایط غیر منتظره چالشی را در انتظار خود ببینید.

بیاموزید که در این نقطه چگونه شهامت بیرون آمدن از منطقه راحتی خود را بیابید.

۵ دلیل نرسیدن افراد به میزان موفقیت مورد نظرشان

هرگز یاد نگرفتن

افرادی که به طور مداوم کنجکاو هستند و به طور مداوم یاد می‌گیرند، کسانی هستند که بیشترین تحقق و موفقیت را دارند.

هنگامی که به طور گسترده در زمینه کاری خود یا موضوعی که به آن علاقه دارید مطالعه می‌کنید و این موضوع به اهداف و برنامه‌های شما متصل می‌شود، بیشتر عمیق می‌شوید و دیدگاه خود را به موضوعی توسعه می‌دهید که در واقع ممکن است شما را به جایی برساند که می‌خواهید بروید.

در مرحله بعد، احساس می‌کنید به اندازه کافی یاد گرفته‌اید و سپس شروع به نبش قبر خود می‌کنید. یک دانشجوی مادام العمر باشید و یادگیری را جزئی جدایی ناپذیر از زندگی خود کنید،  چرا که مغزتان از شما به خاطر آن تشکر می‌کند.

مشخص نکردن اهداف

داشتن یک نقشه راه ذهنی مبهم از مکانی که دوست دارید پنج یا ده سال در آن باشید، یک چیز است و نوشتن اهداف مشخص، قابل اندازه‌گیری و عملیاتی که می‌توانید از هم اکنون شروع به کار کنید، چیز دیگری است. بنابراین قلم را بردارید و از اینکه کمی جسارت داشته باشید نترسید و اهداف هوشمندانه خود را بنویسید.


بیشتر بخوانید


برگرفته از مقاله برایان تریسی

ترجمه از فاطمه میرزایی 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار