مبارزه قاطع دادستانی با جرایم خشن و سارقان درالبرز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز گفت: تاکنون دو طرح مقابله با سرقت و مالخر‌ها در سطح استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز با اشاره به حساسیت دادستانی کرج در خصوص مبارزه مستمر و قاطعانه با جرایم مربوط به سرقت و جرایم خشن گفت: تاکنون دو طرح مقابله با سرقت و مالخر‌ها در سطح استان اجرایی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: در مرحله دوم اجرای این طرح که هفته جاری با هماهنگی پلیس آگاهی شهرستان انجام شد ۸۱ سارق و مالخر که عضو ۲۴ باند سرقت بودند شناسایی و بازداشت شدند و مقادیر قابل توجهی از اموال شناسایی و تحویل مالباختگان شده است.

مددی با هشدار به کلیه سارقین حرفه‌ای و باند‌های سرقت به ویژه باند‌های فیوج تصریح کرد: در هماهنگی با قرارگاه مبارزه با جرایم خاص و کلیه دادستان‌های شهرستان‌های استان، طرح‌های شناسایی و بازداشت سارقان با قوت در سال جاری و سال آینده در استان البرز اجرایی خواهد شد.

او افزود: در هماهنگی با اداره کل زندان‌ها نیز مقرر شده کلیه محکومین زندانی سابقه دار جرایم سرقت از نهاد‌های ارفاقی محروم شوند؛ همچنین در هماهنگی با معاونت اجرای احکام کیفری دادستانی شهرستان کرج، کلیه سارقین حرفه‌ای از بهمن ماه سالجاری تا پایان فروردین از مرخصی برخوردار نخواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان شیوه نامه تصویب شده در قرارگاه را پشتوانه تصمیم اتخاذ شده برای محدودیت‌های ایجاد شده برای برخورداری زندانیان جرایم سرقت و خشن از نهاد‌های ارفاقی و مرخصی دانست و گفت: از کلیه شهروندان می‌خواهیم در راستای کمک به ارتقای امنیت در استان، اگر اطلاعی از فعالیت و محل اختفای اعضای باند‌های سرقت و سارقین حرفه‌ای دارند ضمن اعلام این موضوع به پلیس ۱۱۰، زمینه پیگیرد قضایی این عوامل را فراهم آورند.

مددی همچنین از اجرای طرح‌های متعدد در زمینه ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح‌ها در راستای مبارزه با فساد و اقدامات منافی عفت و آسیب‌های اجتماعی تدوین شده که به سرعت در استان اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.