بلینکن: حمایت از سازمان جهانی بهداشت را از سر می‌گیریم

وزیر خارجه آمریکا از حمایت دوباره این کشور از سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) از حمایت دوباره این کشور از سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

بلینکن در اظهارات خود در نشست امروز شورای امنیت اعلام کرد: «تا پایان ماه فوریه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت کمک خواهیم کرد.»

او در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «این یک گام اساسی در اثبات تعهد ما به عنوان یک عضو در سازمان جهانی بهداشت است و بیانگر این است که ما دوباره به این سازمان متعهد شده و از آن پشتیبانی خواهیم کرد.»

به گفته بلینکن «آمریکا معتقد است چندجانبه گرایی، سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل برای مقابله با همه‌گیری و در حال حاضر حاضر مقابله با شیوع کرونا اساسی هستند و در حالت کلی نیز به تقویت سلامت و امنیت جهانی کمک کننده خواهند بود.»

سال گذشته کاخ سفید به طور رسمی از خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت خبر داد و یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد واشنگتن  روابط خود را با این نهاد جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا قطع کرده است.

از زمان شیوع ویروس جدید کرونا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین و همچنین واکنش ضعیف در برابر شیوع ویروس کرونا متهم کرده بود.

دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» از ماه ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) اقدام به بازگشت دوباره آمریکا به عنوان عضوی از سازمان جهانی بهداشت کرده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، در پیامی در همین نشست نسبت به توزیع ناعادلانه واکسن کرونا واکنش نشان داد و اعلام کرد: «تنها ۱۰ کشور ۷۵ درصد از کل واکسن کرونا را خریداری کرده و بیش از ۱۳۰ کشور در جهان حتی یک دوز از واکسن کووید-۱۹ را دریافت نکرده‌اند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار