واکسن کرونا امروز پس از کارشکنی‌های مداوم صهیونیست‌ها به نوار غزه می‌رسد

مقامات فلسطینی اعلام کردند نخستین محموله واکسن کرونای روسی «اسپوتنیک وی» امروز پس از مخالفت‌های پی‌درپی رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه می‌شود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو هزار دوز از محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی که قرار بود روز دوشنبه همین هفته وارد غزه شود، امروز پس از کارشکنی‌های مداوم مقامات رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه می‌شود.

این محموله قرار است به کادر درمان شامل کارکنان مراکز پزشکی، پزشکان اتاق‌های مراقبت‌های ویژه و پرستاران بخش‌های اورژانس در مراکز درمانی غزه اختصاص داده شود.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، دلیل تاخیر در تحویل محموله نخست واکسن به نوار غزه تحقق شرط آزادی دو سرباز صهیونیستی در دست حماس و تحویل اجساد دو نظامی صهیونیستی کشته شده در درگیری‌های سال ۲۰۱۴ عنوان شده است.

حامیان گروه‌های مدافع حقوق بشر مخالفت خود را با سیاسی کردن روند واکسیناسیون در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در نوار غزه عنوان کرده‌اند.

مقامات وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده اند برای واکسیناسیون کادر درمان در نوار غزه به ده هزار دوز واکسن دیگر نیاز است که باید پس از موافقت رژیم صهیونیستی به این منطقه وارد شود.

همچنین مقامات وزارت بهداشت فلسطین از سازمان‌های بین المللی و نیز سازمان بهداشت جهانی درخواست کردند مقابل اقدامات ضدحقوق بشری رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند و اجازه ندهند این رژیم بیش از این به جنایات خود در نوار غزه ادامه دهد.

مقامات حماس هم اعلام کرده اند مخالف‌های رژیم صهیونیستی برای ورود واکسن به نوار غزه مخالف قوانین و توافقنامه‌های بین المللی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار