شناسایی و قطع ۴ مسیر تأمین لجستیک داعش در استان دیاله

نیرو‌های الحشدالشعبی عراق در عملیاتی ویژه، ۴ مسیر تأمین لجستیک گروه تروریستی داعش در استان دیاله را شناسایی و مسدود کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نیرو‌های الحشد الشعبی از شناسایی برخی مناطق که محل اختفای عناصر تروریستی داعش در دیالی محسوب می‌شد، خبر دادند.

«ابوالحر البصری»، دستیار فرماندهی تیپ اول نیرو‌های الحشدالشعبی عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: تدابیری که نیرو‌های الحشد الشعبی در استان دیالی پس از حملات اخیر اجرا کردند به شناسایی مناطقی که محل اختفای عناصر تروریستی داعش بود، کمک کرد. این تدابیر به نظارت دقیق بر حرکات تروریست‌ها و پاسخ سریع به هر حمله احتمالی در این مناطق، منجر شد.

او گفت: بعضی مناطق وجود دارد که گروه تروریستی داعش از آن برای مخفی سازی عناصر و تسلیحات خود استفاده می‌کند و ما تمرکز بر تروریست‌ها از این مناطق آغاز کردیم و پس از ایمن سازی کامل محیط پیرامون مناطق، عملیات‌های بازرسی انجام خواهیم داد.

این مسئول الحشدالشعبی افزود: از جمله مناطق مهم برای تحرکات داعش، سبزه زار‌ها و دریاچه‌ها هستند که گروه‌های زیادی از عناصر تروریستی در این مناطق وجود دارد.

او با تأکید بر تحت نظارت قرار گرفت این مناطق و نصب کمین برای عناصر تروریستی، افزود: تمام مناطق استان زیر نظر نیرو‌های الحشدالشعبی قرار گرفته است، اما برخی از گروه‌ها با سوءاستفاده از برخی شرایط و با کمک برخی از مردم آن مناطق که پشتیبانی کامل آن‌ها را انجام می‌دهند، حملاتی تروریستی انجام می‌دهند.

«امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق، پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا تروریست‌ها را با بالگرد‌های نظامی خود از سوریه به عراق منتقل می‌کند تا اوضاع را در برخی مناطق این کشور متشنج کند.

او گفت: برخی از مناطق دیاله، صلاح الدین و الانبار با وجود کنترل نیرو‌های امنیتی و عملیات مستمر آن‌ها در این مناطق، هنوز دارای مخفیگاه‌های تروریستی و هر از چند گاهی شاهد عملیات تروریستی در این استان‌ها هستیم.

او افزود: تروریست‌ها از سوی نظامیان آمریکایی و دست نشانده‌های آنان که در مناطق و حومه‌هایی هستند که تروریست‌ها در آنجا مخفی شده‌اند، پشتیبانی می‌شوند. در واقع تروریست‌ها به صورت غیرمستقیم حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

این کارشناس عراقی همچنین در خصوص تلاش‌های آمریکا برای بازآموزش عناصر و سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در پایگاه «التنف» در استان حسکه در شمال شرق سوریه و نزدیک به مرز عراق با هدف فرستادن آن‌ها به عراق از طریق پایگاه عین الاسد هشدار داده بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار