گوترش خواستار خروج نیرو‌های بیگانه از لیبی شد

دبیرکل سازمان ملل طی دیدار با نخست وزیرِ مامور به تشکیل دولت جدید لیبی بر لزوم خروج نیرو‌های بیگانه و مزدوران از لیبی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، «استفان دوجاریک»، سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوترش به صورت جداگانه با «محمد المنفی»، رئیس شورای ریاستی لیبی و «عبدالحمید دبیبه»، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت لیبی گفت‌وگو کرده است.

در این بیانیه آمده است: گوترش در این گفت‌وگو‌ها بر آمادگی سازمان ملل برای حمایت از انتخابات در لیبی و نظارت بر آتش‌بس تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل طی این دیدار‌ها همچنین بر لزوم عقب‌نشینی تمامی نیرو‌های بیگانه از لیبی تاکید کرد.

«یان کوبیس»، فرستاده سازمان ملل به لیبی نیز با «خالد المشری»، رئیس شورای عالی دولت و «صفوان المسوری»، معاون دوم او در مقر این شورا در طرابلس دیدار کرد.

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرفین در این دیدار در خصوص تحولات سیاسی در لیبی و نتایج کنفرانس گفت‌وگوی سیاسی که تحت نظارت سازمان ملل برگزار شد و نیز چگونگی حمایت از قدرت اجرایی جدید به منظور تکمیل امور مطرح شده در نقشه راه و رسیدن به انتخابات گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، دشواری‌های تشکیل دولت، دادن رای اعتماد به آن، راه‌های تضمین انتقال آرام قدرت به نیروهای اجرایی جدید و رفع دشواری‌های موجود در مسیر آن از دیگر مسائل بررسی شده در این دیدار بوده است تا بتوان مسائل دارای اولویت در لیبی از جمله ارائه خدمات بر اساس عدالت، انصاف و تحقق آشتی ملی را حل کرد.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که «محمد سیاله»، وزیر خارجه لیبی با یان کوبیس در خصوص راه‌های حمایت از قدرت اجرایی جدید گفت‌وگو کرد.

دبیرکل و فرستاده سازمان ملل در این دیدار‌ها بر اهمیت همکاری با وزارت‌خانه‌های جدید لیبی در راستای تضمین اهدافی که به منظور آن‌ها تشکیل شده‌اند، تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار