معاون امور صنایع وزیر صمت مطرح کرد؛

قانون مانع از به کارگیری شرکت‌های تعطیل خصوصی شده می‌شود

معاون صنایع وزیر صمت گفت: قانون مانع از به کارگیری شرکت‌های تعطیل خصوصی شده می‌شود، زیرا آن‌ها مشکلات زیادی در مسیر تولید دارند.

مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزیر صمت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره به کارگیری ظرفیت‌های صنعتی تعطیل کشور اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود استفاده حداکثری از ظرفیت‌های صنعتی کشور است. این فرایند از مدتی قبل آغاز شده و در هر حوزه‌ای که تقاضا وجود داشته باشد تمرکز بیشتری ایجاد خواهد شد. در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بهره‌وری بسیاری از خطوط تولید به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

او بیان کرد: در ۹ ماه ابتدای سال گذشته از ۲۸ رشته فعالیت صنعتی که به عنوان گروه‌های منتخب مورد بررسی قرار گرفتند و آمار تولیدی آن‌ها تحت رصد و پایش قرار گرفت، حدود ۲۰ رشته فعالیت نسبت به سال قبل از آن رشد تولید را تجربه کرده‌اند. ۸ رشته باقی مانده رشد تولیدی نداشتند و نتوانستند به میزان تولید سال گذشته خود محصول به بازار عرضه کنند.


بیشتر بخوانید:


معاون امور صنایع وزیر صمت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای به کارگیری ظرفیت‌های صنعتی کشور گفت: اهداف ما حمایت از تولید، تحریک تقاضا در برخی حوزه‌ها و قرار دادن بازار در اختیار محصولات ایرانی است که به درستی اتفاق افتاده و با مدیریت واردات که در وزارت صمت اتفاق افتاده است و تعرفه‌های وارداتی و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که برای ثبت سفارش در بیش از ۲ هزار ردیف تعرفه وضع شد کمک کرد تا ظرفیت‌های موجود در کشور به صورت مناسبی به کار گرفته شود.

نیارکی درباره به کارگیری شرکت‌هایی که به غلط خصوصی سازی شده اند، تصریح کرد: برخی از این شرکت‌ها مسائل مالکیتی، مدیریتی و حقوقی دارند که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. این واحد‌ها از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری شده و مورد برریی قرار می‌گیرند همچنین دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف این موضوعات پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد. با برطرف شدن این مشکلات از نظر فنی و امکاناتی قابلیت بهره‌برداری برای این شرکت‌ها وجود دارد. در بسیاری از موارد موانع قانونی و بدهی‌های تعیین و تکلیف نشده  به همین دلیل مانع از به کارگیری این ظرفیت‌ها شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار