کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دشمن به دنبال ایجاد شک در موضوع نوع رقابت و یا مشارکت حداکثری در انتخابات است

دبیرکل حزب سبز درباره ارائه لیست‌های منتسب به نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری توضیحاتی ارائه داد.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار لیست‌های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: با نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ ، دشمن سناریوهایی را  از طریق فضای مجازی به عنوان یک جنگ روانی دنبال می‌کند و به دنبال این است که با روش‌های مختلف، فضای سیاسی انتخابات آینده را تحت تاثیر قرار دهد.

او ادامه داد: در این جنگ روانی از تخریب شخصیت‌هایی که ممکن است نامزد و یا موثر در انتخابات باشند هم فروگذار نکرده و به دنبال این است که مرجعیت سیاسی را در انتخابات آینده تحت تاثیر قرار داده و با سیاه نمایی مردم را از حضور در انتخابات مایوس کرده و به آنها بگوید که رای‌شان در انتخابات آینده موثر نیست و نمی‌تواند تغییری ایجاد کند.

کنعانی مقدم افزود: علاوه بر این به دنبال ایجاد شک در موضوع نوع رقابت و یا مشارکت حداکثری هستند تا اعلام کنند که دولت بعدی رقابتی نخواهد بود، بلکه یک دولت حداقلی است تا به این شیوه به یک موازنه منفی دست زده و در زمینه مشارکت سیاسی مردم و انتخابات تاثیرگذار باشند. روش دیگر هم این است که زمینه حضور نیروهای مخالف نظام برای معرفی به شورای نگهبان را دنبال کنند و چون این افراد قطعا تایید صلاحیت نخواهند شد به این وسیله انتخابات را تحریم کنند و شورای نگهبان را هم زیر سوال ببرند.

دبیرکل حزب سبز اضافه کرد: معتقدم که در این میان برخی از نیروهای داخلی هم در این سناریو دشمن به دنبال جایگاه هستند و رسانه‌ها و فضای مجازی به دنبال زمینه سازی برای تحریم انتخابات هستند و مشارکت مردم را کاهش داده تا دولت آینده از کارآمدی لازم برخودار نباشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار