سازمان ملل حملات موشکی به فرودگاه اربیل را محکوم کرد

نماینده سازمان ملل در عراق حملات راکتی شب گذشته به نزدیک فرودگاه اربیل را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، نماینده سازمان ملل در عراق حفاظت از این کشور در برابر مناقشات خارجی را خواستار شد.

جنین هنیس پلاسخارت اعلام کرد: ما حمله تروریستی به فرودگاه اربیل را محکوم می‌کنیم. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در هیئت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (یونامی) در بغداد گفت چنین اقدامات شنیعی، تهدید خطرناکی علیه ثبات است. باید عراق از کشمکش‌های خارجی مصون بماند.

این مقام سازمان ملل خواهان خویشتن‌داری و همکاری مستحکم میان بغداد و اربیل جهت معرفی مجرمان شد.

شب گذشته سه فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان عراق اصابت کرد که در پی آن خیابان‌های اصلی منتهی به این فرودگاه مسدود شد. سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق اعلام کرده است در جریان حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار کشته، ۵ پیمانکار مجروح و یک نظامی آمریکایی نیز آسیب دیده است.

برخی منابع خبری نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در این شهر و قطع شدن جریان برق و استقرار گسترده نیرو‌های امنیتی در محدوده فرودگاه خبر دادند. این موشک‌ها به منطقه "وزیران" در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل اصابت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
با سلام . امریکا چون دید در عراق موفق نشده است . الان تلاش می کند که کردستان عراق را ناامن کند تا شاید سایر کشورها قبول کنند که کردها با عربها نمی توانند در یک کشور زندگی کنند . چون کردستان عراق متصل کننده عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس به اروپا از طریق جاده ای و ریلی می تواند باشد .
آخرین اخبار