ذخایر خونی خراسان رضوی در وضعیت قرمز

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: آژیر خطر کاهش شدید ذخایر خون مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌ها در خراسان رضوی همزمان با تداوم بحران کرونا و کم شدن شمار داوطلبان اهدا خون به صدا درآمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله سبحانی سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان خراسانی به پایگاه‌های اهدای خون در زمستان امسال تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش یافته است؛ لذا اکنون شاهد کاهش مراجعه داوطلبان نسبت به هر زمان دیگری هستیم.
 
او افزود: حجم کنونی ذخایر خونی در خراسان رضوی به مرز هشدار رسیده بطوری که تداوم این روند میزان ذخیره را که برای هفت روز تعیین شده، به چهار روز خواهد رساند.

بیشتر بخوانید

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی همچنین محل تامین ۶۰ درصد خون مورد نیاز مراکز درمانی این استان را "اهداکنندگان مستمر" ذکر کرد و ادامه داد: شمار این گروه از اهداکنندگان نیز بخاطر شیوع ویروس کرونا و هراس ناشی از تصورات غلط در مورد آن کاهش یافته است.

سبحانی بیان کرد: این در حالی است که تعداد اهداکنندگان مستمر خون در خراسان رضوی پیش از این چشمگیر بود بطوری که این استان به لحاظ تعداد اهداکنندگان مستمر در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

او همچنین از مشارکت نهاد‌های مختلف بخاطر اقداماتشان برای اهدا و تامین خون در خراسان رضوی تقدیر و تصریح کرد: مراکز اهدای خون پایگاهی برای اعتلای مشارکت اجتماعی افراد جامعه هستند لذا شهروندن اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه روند اهدا خون را با دقت و وسواس انجام می‌دهد.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.