توقف صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی از حذف دفترچه های کاغذی درمانی بیمه تامین اجتماعی تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، صادق اسمعیل‌زاده مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با حذف دفترچه، بیمه شدگان، می‌توانند در صورت مراجعه به پزشک با ارائه کدملی خود، خدمات مورد نیاز خدمات پزشکی را دریافت کنند.

اسمعیل زاده تصریح کرد: نزدیک به  یک میلیون و ٢٠٠ هزار دفترچه درمانی از اول اسفندماه حذف شده و بیمه شدگان تنها با ارائه کارت ملی خود از مزایای خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شود.

او ادامه داد: صدور سریع نسخه الکترونیک، صرفه جویی در وقت و مصرف کاغذ، دسترسی راحت به سوابق دارویی و بیماری فرد مراجعه کننده از جمله مزایای حذف دفترچه کاغذی است.

اسمعیل زاد ادامه داد: مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته انتشار و توزیع دفترچه‌های کاغذی از ابتدای اسفند ماه متوقف می‌شود، اما بعد از اول اسفند نیز دفترچه‌های کاغذی بیمه‌شدگان معتبر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: استناد بیمه‌های تکمیلی به برگ سوم دفترچه‌ها یکی از ابهاماتی بود که با همکاری بیمه مرکزی برطرف شد و براساس ابلاغ بیمه مرکزی به بیمه‌های تکمیلی نیازی به ارائه گواهی کاغذی توسط مردم نخواهد بود

او گفت: همچنین سامانه ۱۴۲۰ به صورت کد موبایلی آماده اعلام اعتبار دفترچه‌های این بیمه بوده و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه درمان خود ندارند.

اسمعیل‌زاده بیان کرد: بیمه شدگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی، استفاده از نسخه وب، کد دستوری ۱۴۲۰ از اعتبار دفترچه‌های بیمه‌ای خود مطلع شوند.

وی بیان کرد: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم این طرح است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.