دستیار ارشد وزیر خارجه ایران: تهران بر روی خرید سلاح از روسیه حساب می‌کند

علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان از احتمال خرید سلاح از روسیه سخن گفت.

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان در سخنانی از احتمال خرید سلاح از روسیه به منظور حفاظت از امنیت منطقه سخن گفت.

بر اساس این گزارش، دستیار ارشد محمد جواد ظریف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک با صحبت در خصوص روابط نظامی با مسکو گفت: ما همکاری‌های نظامی با روسیه داریم و زمانی که ممنوعیت اعمال شده بر کشور به منظور خرید سلاح برداشته شد، روسیه از جمله کشور‌هایی شد که ما می‌توانیم سلاح از آن خریداری کنیم و می‌توانیم همکاری‌هایی با آن به منظور حفظ سرزمین خود و نیز امنیت منطقه صورت دهیم.

علی اصغر خاجی همچنین در خصوص دوره محدودیت‌های تسلیحاتی که به خاطر برجام بر ایران اعمال شد، گفت: در زمانی که ایران حق خرید سلاح را نداشت، کشور‌های دیگر در منطقه، میلیارد‌ها دلار سلاح خریداری کردند؛ و این اقدام، منطقه را به انبار سلاح بدل کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به اظهارات علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: ایران هشدار داده که اگر اسرائیل از خطوط قرمز در سوریه عبور کند، با شدیدترین پاسخ ایران مواجه خواهد شد.

این خبرگزاری روسی همچنین نوشت براساس گزارش ها، در چند سال گذشته اسرائیل چندین حمله هوایی در سوریه انجام داده که به گفته تل آویو، هدف از آن‌ها مقابله با حضور نظامیِ مورد ادعای اسرائیل (حضور نظامی ایران)، در سوریه است. دمشق چنین حملاتی را به عنوان نقض حاکمیت ملی سوریه محکوم می‌کند.

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزارت خارجه ایران در سخنانی - که ظاهرا اشاره به تداوم حملات هوایی اسرائیل در خاک سوریه بود- به اسرائیل درباره هرگونه عبور از خطوط قرمز در سوریه هشدار داد.

این دیپلمات ایرانی «ماهیت رژیم صهیونیستی» را ماهیتی «متجاوز و متخاصم نسبت به منطقه، فلسطینی‌ها و کشور‌های همجوار» توصیف کرد.

خاجی گفت: «درحالی که دولت سوریه مشغول نبرد با تروریست هاست، اسرائیل از آن‌ها (تروریست ها) حمایت می‌کند. حضور ما (ایران) در سوریه با هدف مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و دیگر گروه‎های تروریستی است، اما اگر اسرائیل بخواهد از خطوط قرمز عبور کند، با شدید‌ترین پاسخ روبرو خواهد شد طوری که باعث می‌شود از اقدامات خود پشیمان شوند».

اوایل هفته جاری، «لاوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود پس از آنکه ممنوعیت تجارت تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران که در پی توافق برجام اعمال شده بود، در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ منقضی شد، مسکو درخواست‌هایی را در خصوص ابزار‌های دفاعی از ایران دریافت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار