استاندار اصفهان؛

آسیب شناسی روش تبلیغ ظرفیت‌های عمل به قرآن را آشکار می‌کند

رضایی گفت: آسیب شناسی روش‌های تبلیغی برای استمرار فعالیت‌های قرآنی، ظرفیت‌های روشنی را برای عمل به دستورات این کتاب آسمانی آشکار می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در نشست با هیات مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان گفت:عمل به سخن قرآن مهمترین هدف فعالیت‌های قرآنی است و موسسات قرآنی در عملیاتی شدن منویات این کتاب آسمانی در جامعه تلاش کنند.

او ادامه داد: برای دعوت دیگران به کار خیر و قرآن در درجه اول باید از خودمان شروع کنیم، زیرا تناقض در رفتار و گفتار تبلیغات منفی دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز کشور در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته است، اظهار کرد: بخشی از تحقق نشدن خواسته‌های قرآنی ما در جامعه به واسطه  نارسایی‌ها و کمبود‌هایی است که دشمن با جنگ اقتصادی به‌وجود آورده است.

رضایی تصریح کرد: ضرورت فعالیت با یک راهبرد و متولی واحد امکان هم‌افزایی و وحدت‌رویه و همچنین تاثیرگذاری بیشتر را فراهم می‌سازد.

همچنین در این نشست جمعی از اعضای هیات مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان به بیان پیشنهادها، نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، فعالیت‌ها و خواسته‌های خود در راستای هرچه بهتر شدن و تاثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های قرآنی پرداختند.

استمداد از فرهنگ قرآنی برای رفع مشکلات جامعه، تشکیل بانک اطلاعات قرآنی استان، استفاده از ظرفیت‌های موسسات مردمی قرآنی توسط نهاد‌های دولتی، ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، ضرورت حمایت مادی و معنوی از موسسات و تشکل‌های قرآنی، توجه به جایگاه ممتاز استان اصفهان در رشته‌های مختلف قرآنی، توجه به قرآن در روستا‌ها و حاشیه‌نشینی‌ها و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، ضرورت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از جمله نابینایان در حوزه‌های قرآنی و تهیه متون مورد نیاز آنها، ضرورت تولید محصولات رسانه‌ای قرآنی توسط رسانه ملی، حمایت از محصولات رسانه‌ای تولید شده توسط موسسات قرآنی و پخش آن در رسانه ملی از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

استان اصفهان دارای ۲۰۲ موسسه ثبت شده قرآنی و ۳۰۰ خانه قرآن است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.