آمادگی آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش نظامی در نیمه مارس

منابعی آگاه اعلام کردند که آمریکا و کره جنوبی در حال آماده شدن برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک در نیمه ماه میلادی آینده هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منبعی مسئول امروز (یک‌شنبه) از آماده شدن آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک فصل بهار در نیمه ماه مارس خبر داد.

این مقام رسمی به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفت: مذاکرات در سطح فعالیت ادامه دارد و ما جلسه‌ای را برای تصمیم گیری برگزار خواهیم کرد. رایزنی بین سئول و واشنگتن برای تعیین جزئیات از جمله حجم و برنامه زمانی رزمایش در جریان است.

به گفته منابع، علیرغم شکایت‌های موجود، احتمالا فرماندهی واحد با استفاده از شبیه سازی‌های رایانه‌ای این رزمایش را از اواسط ماه مارس آغاز کند.

دو کشور در حال مذاکره درباره آزمایش کامل توانایی عملیاتی هستند و هدف آن بررسی این موضوع است که آیا سئول در حال آماده سازی برای تحقق شرایط بازگرداندن کنترل عملیاتی نیرو‌ها از آمریکا در زمان جنگ است.

برای انتقال پیش بینی شده هیچ بازه زمانی مشخص نشده است، اگرچه دولت فعلی «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی امیدوار است که بتواند حق کنترل عملیاتی نیرو‌ها را در دوره ریاست جمهوری خود که در مه ۲۰۲۲ پایان می‌یابد، دوباره به دست آورد.

رزمایش برنامه ریزی شده در میان نگرانی‌ها مبنی بر اینکه کره شمالی ممکن است از آن به عنوان بهانه‌ای برای اقدامات تحریک آمیز در ماه‌های ابتدایی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا استفاده کند، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

آمریکا و کره جنوبی معمولاً دو بار در سال و همچنین رزمایش و تمرین‌های نظامی در مقیاس کوچک در طول سال برگزار می‌کنند. با این حال، آن‌ها برنامه آموزش بهاری را برای سال ۲۰۲۰ به طور نامحدود به دلیل همه گیری کرونا به تعویق انداختند و در اوت گذشته رزمایش تابستانی را در مقیاس کوچک برگزار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار